Whiting: Jde v první řadě o bezpečnost
FIA odmítá dohady o zmanipulování závodu
Sotva nad okruhem v Šanghaji utichly motory, vypukly vášnivé debaty, zda FIA zmanipulovala výjezd zpomalovacího vozu po kolizi Hartleye a Gaslyho.
Na první pohled nesmyslná diskuse vycházela z toho, že Bernd Mayländer za jeho volantem dostal pokyn k akci až ve chvíli, kdy na špici se nacházející vozy Bottase a Vettela minuly nájezd do boxů. Na rozdíl od soupeřů za nimi tak oba piloti nemohli operativně přezout. Olej do ohně nechtěně přilil Christian Horner, šéf stáje, která z tohoto vývoje nejvíce profitovala. Jeho žertem míněnou větu: „Jsme rádi, že na naši prosbu tak rychle zareagovali,“ bohužel někteří asi vzali vážně.
Věc došla tak daleko, že se k ní byl nucen vyjádřit ředitel závodu Charlie Whiting: „Pokud vyšlu na trať safety car, je to vždy z bezpečnostních důvodů. Vůbec se neohlížím na to, zda to někomu přinese prospěch či ztrátu. V tomto případě šlo o to, shromáždit za vozem co nejvíce formulí, aby traťoví komisaři mohli odstranit trosky. V režimu virtuálního safety caru by to kvůli hustému provozu nešlo. Auta jsou při něm sice o 30 procent pomalejší, ale pořád pro pěšáky nebezpečně rychlá.“
A proč se na rozhodnutí tak dlouho čekalo? „Pokaždé je třeba důkladně vyhodnotit situaci. Nemůžeme reagovat hned, jak uslyšíme pár hlášek do rádia. Ptali jsme se proto maršálů, zda jsou schopni zasáhnout bez omezení závodu. Odpověděli, že ne,“ vysvětlil Whiting.