Na startu byly všechny tři směsi pneumatik!
Pirelli: Široká škála strategií
U Pirelli jsou konečně spokojení. Z pohledu dodavatele pneumatik byla VC Číny závodem se vším všudy. Tolik rozličných strategií jsme už dlouho neviděli. A když se přidal ještě neočekávaný výjezd zpomalovacího vozu, bylo se stále na co dívat. Vítězství nakonec přinesly dvě zastávky v boxech.
S volbou závodní strategie to měly týmy poměrně těžké. Teplota asfaltu stoupla proti tréninkům i kvalifikaci o dvacet stupňů, takže všechny dosavadní propočty byly k ničemu. Většina jezdců z první desítky startovala na použitých pneumatikách s ultraměkkou směsí: Ricciardo, Verstappen, Hülkenberg, Sainz, Pérez, Grosjean, novou si vzal Hartley. Na použité sadě měkkých pneumatik vyrazili do závodu Bottas, Räikkönen, Hamilton, Vettel, Magnussen, na nové Alonso, Ocon, Vandoorne, Stroll, Sirotkin, Ericsson a Leclerc. Outsider Gasly dokonce zahájil závod na nové sadě pneumatik se střední směsí. Na startu tedy byly k vidění všechny varianty schválené pro VC Číny!
Těžko říct, zda by Red Bullu byla jeho taktika něco platná, kdyby nevyjel safety car. Oba jezdci mohli se štěstím zareagovat, protože se teprve blížili ke vjezdu do boxů, zatímco mercedesy a ferrari už jej minuly. Někteří jezdci sice dojeli do cíle s jednou zastávkou, ale i střední směs už toho měla dost. Na ní dokončili závod Hamilton (od výměny v 18. kole), Bottas (19.), Vettel (20.), Leclerc (21.), Vandoorne (22.), Stroll (23.), Magnussen (24.), Alonso (29.) a Ericsson (29.). V mnoha případech to tedy byl nerovný boj, když útočili na měkčí a čerstvější sadě jedoucí Ricciardo (výměna ve 31. kole), Verstappen (31.), Hülkenberg (31.), Sainz (31.) či Pérez (32.).
Ale právě v tom spočívá kouzlo závodu, v němž si týmy podle předem daných pravidel mohou volit směsi pneumatik podle vlastního výběru. Tentokrát měli v Red Bullu šťastnou ruku a kliku navíc díky úklidu úlomků po kolizi jezdců Toro Rosso. Víc prozrazuje následující infografika Pirelli.