Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Návrat tankování? Raději ne!

Návrat tankování? Raději ne!

Týmy na něj nevzpomínají v dobrém

Zastávka monopostu F1 v boxech vypadala o dost zajímavěji, když se vedle výměny pneumatik zároveň doplňovalo palivo. Více akce, více úkolů, více věcí k pokažení a více lidí, kteří mohou udělat chybu. V současnosti si vozy berou na start zásobu paliva pro celý závod, přičemž na začátku hybridní éry to bylo 100 kilogramů, dnes je to 105 kilogramů a od příštího roku to už bude 110 kilogramů, aby jezdci mohli závodit agresivněji a diváci z týmových vysílaček tak často neslyšeli pokyn k šetření.

Sto deset kilogramů, to je ale pro monopost F1 pěkná tíha, přitom Ross Brawn i jezdci by chtěli návrat k lehčím, divočejším mašinám. Návrat tankování by se zdál být logickým řešením, jenže pro osazenstvo týmů je to už minulost. Proč?

"Bylo by to třeba pečlivě posoudit, ale závodní strategie odvíjející se od tankování jsou předvídatelnější, nabízejí méně variant a také méně překvapení," vysvětluje technický ředitel Mercedesu James Allison.

"Když už jednou natankujete, tak pak musíte zastavit v kole, ve kterém vám palivo dojde, případně o jedno, dvě kola dříve. Všichni vědí, kdy to má přijít. Překvapení, undercut a overcut, to jsou věci, které přišly až se současnou podobou pravidel."

Šéfinženýr Red Bullu Paul Managham má stejný názor. "Myslím si, že strategie všech týmů by byly stejné, protože hmotnost by se už nesnižovala kontinuálně. Každý by si vypočítal nejrychlejší strategii, zastávky by trvaly o něco déle a po nich by se všichni seřadili na trati a dělali jednu a tutéž věc," řekl.