Ferrari muselo vyměnit Räikkönenův motor
Doufá, že ho ještě bude moci použít
Ferrari bylo po druhém tréninku přinuceno vyměnit spalovací motor, turbo a MGU-H ve voze Kimiho Räikkönena.
Do konce tréninku chybělo ještě 40 minut, kdy se z Finova vozu vyvalil kouř. Mechanici a inženýři v červených overalech tedy neměli nad čím dlouho přemýšlet a pustili se do výměny těchto komponent. Je to první výměna, takže Räikkönen nedostane žádný trest, ale jistě je to důvod k obavám.
Komponenty budou poslány do Maranella k detailnímu prozkoumání, kde se zjistí, zda se ještě budou dát použít. Podle pravidel má jezdec na jednu sezonu k dispozici pouze tři spalovací motory, stejně jako tři kusy turba a MGU-H. Pokud bude potřebovat více, začne dostávat penalizace. Všechny tyto komponenty tedy měly vydržet alespoň sedm z jednadvaceti letošních velkých cen, tedy jednu třetinu sezony. K selhání však došlo po čtyřech velkých cenách, což není ani čtvrtina sezony.
Jistou nevýhodou je, že Räikkönen dostal nový motor dříve, než motoráři Ferrari přišli s nějakým zásadním vylepšením. Nasazení novinek zvyšujících výkon a/nebo výdrž pohonných jednotek je obyčejně načasováno na červnový závod v Montrealu. Pokud se Ferrari bude této tradice držet, tak v Kanadě dostane vylepšený motor pouze Sebastian Vettel, nebo si Räikkönen bude muset vzít už třetí ze tří povolených.
Když se podíváme na ostatní jezdce se špičky, nejhůře je na tom Daniel Ricciardo. Z VC Bahrajnu odstoupil kvůli poruše baterií a v Číně mu ještě před kvalifikací musel být vyměněn zbytek pohonné jednotky, takže jeho druhá sada komponentů už má za sebou dva závody. Přitom pro MGU-K, baterie a řídící elektroniku platí limit dva kusy na jezdce a sezonu.