Kola Mercedesu dostala v Mexiku zelenou
Stříbrný šíp poletí plnou rychlostí
Tým Mercedes si před VC Mexika raději nechal od technických komisařů potvrdit, že na designu jeho zadních kol není nic nelegálního a nemusí se obávat diskvalifikace, kdyby Ferrari po závodě podalo protest. Komisaři, stejně jako minulý týden Charlie Whiting, souhlasí, že vše je v pořádku. Alespoň prozatím….
Ferrari se opírá o odstavec 3.8 Technických pravidel F1, kde se píše: "Každá specifická část vozu ovlivňující jeho aerodynamickou výkonnost musí zůstávat nehybná vůči odpružené části vozu." Kolo toto samozřejmě nesplňuje, ale ovlivňuje účinnost aerodynamiky? Kolo jako takové určitě ano, ale o tom řeč není. V hledáčku jsou otvory v zadním kole Mercedesu, blízko jeho středu, kde se přichytává k nápravě. Proudí jimi vzduch, jenž odvádí teplo z kola a tím pádem i z pneumatiky, takže je to součást chlazení. Jenže proudění vzduchu, to je aerodynamika a její pohyblivé části jsou zakázány.
Mercedes žádal o dvě věci. O posvěcení designu kola popsaného v přiložené dokumentaci a o obecné objasnění toho, co je a co není přípustné v této oblasti. Dočkal se však pouze toho prvního. Kolo, jaké popsal, je v pořádku a může s ním v Mexiku závodit, zatímco v USA raději otvory pro jistotu zalil silikonem, což zapříčinilo přehřívání pneumatik.
Komisaři, po konzultaci s Charliem Whitingem, souhlasí, že tyto otvory nemají zásadní vliv na aerodynamiku a že je evidentní, že byly navrženy jako součást chlazení. Pokud by však Mercedes nebo jiný tým příští rok zašel příliš daleko, může ho v Austrálii čekat nemilé překvapení. Pokud Whiting, jako zástupce Mezinárodní automobilové federace, nepřipraví technickou vyhlášku upřesňující pravidla v této oblasti, Mercedes se nejspíš na legálnost zeptá i v Brazílii a v Abú Zabí.