Bridgestone: Ferrari je ve značné nevýhodě
"Třetí auto bude klíčem k úspěchu."
Dodavatel pneumatik týmům Ferrari, Jordan a Minardi, japonský pneumatikářský gigant Bridgestone, přiznal, že soupeřovy třetí vozy při pátečním tréninku budou velkou nevýhodou pro tým světových šampionů.
Vyjma prvních čtyř mohou ostatní stáje nasadit třetí vozy do pátečních tréninků, čímž získají větší objem dat pro volbu směsi pneumatik a nastavení vozu. Ferrari navíc uvažuje o představení F2005 dříve než v původně plánované Grand Prix Španělska, protože výsledky F2004M v zimních testech nejsou kdovíjaké. S F2004M Ferrari sezónu zahájí.
Jeden z velkých soupeřů Ferrari, McLaren, samotným Michaelem Schumacherem označovaný jako největší hned po Renaultu, je navíc právě tím, který může třetí vůz nasadit, ačkoli původní myšlenka tohoto pravidla byla pomoci týmům s menšími rozpočty.
"Je to pro top tým obrovská výhoda," řekl šéf Bridgestone Motorsport Hirohide Hamashima. "Michelin se může v datech snadno najít a není nic, co bychom s tím mohli udělat.
Třetí auto bude nejspíš testovat jak měkkou tak tvrdou směs, takže z takových dat získáme dobrou představu o asfaltu, ale je to jiný produkt [Michelin - pozn. autora], takže bude těžké odhadnout naši pozici. Budeme se muset rozhodnout na základě omezeného počtu najetých kilometrů."
Jedním z důsledků bude, že v prvních závodech zvolí týmy s bridgestonkami konzervativní přístup ve volbě směsi i nastavení vozu, zatímco Michelin může být agresivnější, protože bude vědět, na čem je.
"Naše týmy budou chtít šetřit motory, takže se jim nebude chtít moc jezdit," poodhaluje další problém Hirohide Hamashima. "Jediná možnost je v pátek odjet délku závodu [305 km, pozn. autora] a odhalit podmínky trati, ale to mohou jen tými se třetími vozy. Třetí auto bude klíč k úspěchu.
Dvě směsi pro Austrálii jsme zvolili na základě odborného odhadu. V úvodních závodech může být mezi Michelinem a Bridgestonem velký rozdíl."