Na Paul Ricardu zavládlo ticho

VC Francie – 3. trénink
Třetí trénink na VC Francie spláchl liják. Měřená kola stihlo zajet jen patnáct pilotů. Dosažené výkony, včetně toho nejlepšího v Bottasově podání, mají prakticky nulovou vypovídající hodnotu.
Meteorologové už v předstihu věštili déšť. Obloha se zatáhla, vzduch měl 25 stupňů, asfalt 42.
Na trati se objevili všichni účastníci, i když Ericsson po včerejším požáru vozu s náhradním šasi. U Hartleyho toro rosso musela být vyměněna celá pohonná jednotka, takže Novozélanďan do závodu odstartuje z poslední pozice.
Kvůli nepříznivé předpovědi počasí si tentokrát všichni pospíšili s výjezdem. Nicméně už po dvou minutách hlásil Ricciardo první kapky na hledí své přilby a diváci otevírali deštníky.
Měřítko nastavil Bottas podmínkám odpovídajícím časem 1:33,7. Kluzký povrch se postaral o několik výletů do únikových zón, přičemž se tohoto zaváhání nevyvaroval ani Vettel.
Vody z nebes padalo stále více a brzy bylo jasné, že na pneumatikách do sucha nelze dále pokračovat. Jezdci se tak postupně stáhli zpátky do boxů.
A ty, až na pár čestných a spíše symbolických výjimek (Alonso, Stroll, Sirotkin, Leclerc, Vandoorne), až do konce seance neopustili. Drtivá většina týmů neprojevila zájem otestovat nový okruh v kalendáři na přechodných nebo mokrých gumách. Dokonce i expert televizní stanice Sky Sports Anthony Davidson nad tím jen kroutil hlavou. Vysvětlením může být zmoklá prognóza rovněž pro kvalifikaci a závod a s tím spojená nutnost šetřit obutí do takovéhoto nečasu.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:33,666 | 3 | |
2. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:34,953 | + 1.287 | 3 |
3. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:35,012 | + 1.346 | 5 |
4. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:36,365 | + 2.699 | 4 |
5. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:36,756 | + 3.090 | 5 |
6. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:37,547 | + 3.881 | 4 |
7. | ![]() |
![]() |
Honda | 1:38,317 | + 4.651 | 5 |
8. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:38,450 | + 4.784 | 3 |
9. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:39,641 | + 5.975 | 4 |
10. | ![]() |
![]() |
TAG Heuer | 1:39,738 | + 6.072 | 3 |
11. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:40,087 | + 6.421 | 4 |
12. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:40,743 | + 7.077 | 3 |
13. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:49,711 | + 16.045 | 3 |
14. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 2:02,399 | + 28.733 | 4 |
15. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 2:04,093 | + 30.427 | 5 |
![]() |
![]() |
Ferrari | 1 | |||
![]() |
![]() |
Honda | 3 | |||
![]() |
![]() |
Ferrari | 1 | |||
![]() |
![]() |
Renault | 2 | |||
![]() |
![]() |
TAG Heuer | 3 |