Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Renault konečně doladil dlouho očekávané MGU-K

Renault konečně doladil dlouho očekávané MGU-K

Zákazníci jsou zatím opatrní

Nové, výrazně lepší MGU-K Renaultu, které mělo být k dispozici už na začátku sezony 2017, má konečně vychytané všechny mouchy a bude použito tento týden ve Velké ceně Rakouska.

V roce 2017 přišel Renault s novým konceptem pohonné jednotky, který už bude zřejmě vylepšovat až do roku 2020. V předsezonních testech ale poruchy MGU-K obíraly tovární tým i jeho zákazníky o cenný čas na trati a problémy se nedařilo odstranit. Proto Francouzi pro začátek sezony 2017 připravili kompromisní "dočasné" řešení, nejspíš prostě přizpůsobili starý model MGU-K nové pohonné jednotce. Když se během roku potvrdilo, že počínaje rokem 2018 klesne povolený počet MGU-K na dva kusy na jezdce a sezonu, francouzské inženýry čekala spousta práce.

Nové MGU-K má být v první řadě podstatně lehčí než starší model, což týmům umožní zlepšit rozložení hmotnosti svých vozů. Renault už nechce čekat a do Rakouska posílá šest nových kusů, ačkoli minimálně jeden zákaznický tým si, alespoň prozatím, výměnu nepřeje, jak prozradil Cyril Abiteboul.

"Je dostupné pro všechny vozy," řekl šéf Renaultu webu Motorsport. "Víme, že ne všechny týmy se rozhodly pro novou specifikaci. Dlouho jsme na ni čekali, přestože je tu takový malý problém, že některé týmy se rozhodly, že ji nepoužijí. Což znamená, že budou používat MGU-K předchozí technické specifikace s vyšším rizikem selhání. Ale akceptování rozhodnutí našich zákazníků, kteří mají všechny informace, je součástí naší filozofie."

Rozhodnutí nasadit dlouho vyvíjenou novinku přišlo poté, co Carlosi Sainzovi selhalo MGU-K v závěru VC Francie.

"Je to část pohonné jednotky, o které jsme věděli, že už má na kahánku, ale rozhodli jsme se prodloužit její životní cyklus. Věděli jsme, že brzy budeme mít nový model, specifikaci s lepším výkonem, kompaktnější, která vydrží déle. Nasadíme ji tento víkend, což je ale pro jeho (Sainzovo) MGU-K o dvě kola později, než by bylo ideální! Ale nejsme z toho smutní. Je to ukázka toho, jak jsme odhodláni tlačit až na limit a akceptujeme s tím spojená rizika."