Bottas chce seskočit z houpačky a vyhrát
Mercedes: Udržet ferrari za zády
Mercedes mohl být znovu plně spokojený, i když vůdčí osobností byla tentokrát týmová dvojka. Valtteri Bottas předvedl výborný výkon a zdolal favorizovaného týmového kolegu, který byl ve všech třech trénincích rychlejší.
Fin vybojoval teprve páté pole position v kariéře a první v této sezoně. Dokázal, že mu trať ve Spielbergu svědčí. Už loni tady vyhrál kvalifikaci i závod a teď výrazně posílil své sebevědomí. Týmu zaokrouhlil počet vyhraných kvalifikací na 175. Protože se dařilo i jeho parťákovi, potřetí v tomto ročníku a po 106. v historii Mercedes obsadí kompletní první řadu na startu.
Do závodu oba jezdci vyrazí na superměkké směsi pneumatik, zatímco obě ferrari za jejich zády budou mít o jeden stupeň měkčí pneumatiky. To by sice mohlo hrát malou roli, ale mercedesům zatím starty vycházejí na jedničku.
„Mám dobrý pocit z toho, že budu letos poprvé startovat z první pozice,“ říkal po kvalifikace Valtteri Bottas (1. místo). „Tuhle trať mám moc rád. Loni se mi tady víkend vydařil a letos pro mě začal zase dobře. Zdejší okruh je ošemetný; je na něm jenom sedm opravdových zatáček, ale snadno se jimi dá projíždět špatně, čímž se ztratí hodně času. Hodně mi pomohlo, že jsem v třetí části kvalifikace zajel dobře hned první kolo, a tím pádem jsem na něm mohl v druhé jízdě stavět. Podrobně si prohlédnu údaje, abych zjistil, kde mám ještě další prostor pro zlepšení. Dnes se mi auto zdálo velmi dobře vyvážené, tak si neumím představit, proč by to zítra nebylo stejné. V poslední době jsme podávali výkony jako na houpačce, proto doufám, že se mi povede start a budu bojovat o vítězství. Ukázali jsme, že jsme tady rychlí a máme dost silný vůz. K tomu, abychom výsledek z kvalifikace proměnili v body, potřebujeme klidný, čistý závod.“
Valtteri Bottas získal páté pole position v kariéře
Lewis Hamilton (2. místo) nebyl nijak zklamaný: „Blahopřeju Valtterimu, dnes předvedl lepší výkon. S nastavením, co měl, jel úplně jinak, a když se podívám nazpátek, možná jsem měl jít stejným směrem. Jsem moc vděčný za odvedenou práci všem zaměstnancům továrny. Pomohli nám auto vylepšit, posunout se dopředu a obsadit první startovní řadu. Je výhoda být v takovém postavení. Tady se dá spíš vozit za soupeřem vepředu, protože se tu nedá moc předjíždět, ale uvidíme, jestli na tom něco změní tři zóny, kde se smí používat DRS. Ferrari bude startovat na ultraměkkých pneumatikách, kdežto Red Bull a my na superměkkých, takže to bude zajímavé. Obě směsi mají trochu rozdílné vlastnosti, a tak bude těžké hned na startu udržet Sebastiana za zády.“
Lewis Hamilton nebyl nijak zvlášť zklamaný a pogratuloval kolegovi