Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedesy na úvod jasně nejsilnější

Mercedesy na úvod jasně nejsilnější

VC Velké Británie – 1. trénink

Závěrečný díl maratonu tří závodů F1 ve třech týdnech po sobě začíná. Rozjezd měla ale VC Velké Británie pozvolný, první trénink příliš vzruchu nepřinesl. Jeho vítězem se stal Hamilton.

Ani v Silverstone, kde prší často a hodně, déšť zatím nehrozí. Bylo poměrně chladno, jen devatenáct stupňů. Asfalt se zahřál na stupňů dvaatřicet.

V Bottasově mercedesu se měnil před britskou velkou cenou motor. Podle vyjádření týmu jde o čistě preventivní opatření po výpadku v Rakousku. Původní agregát projde důkladnou prohlídkou a měl by být připraven pro nasazení za čtrnáct dní ve VC Německa. Nutno dodat, že výměna spadá do povolené celoroční kvóty a finskému závodníkovi tudíž nehrozí žádný trest.

Ferrari přivezlo do Anglie monoposty s novým podvozkem a krytem motoru. Vůbec poprvé se letos v nabídce Pirelli objevila tvrdá směs. Někteří účastníci po ní sáhli hned v úvodu.

Po nezbytných instalačních kolech si jako první nechal změřit čas Hartley – 1:35,1. To samozřejmě bylo na hony vzdáleno od možností těch nejlepších. Vzápětí to dokázal Verstappen, když zajel na středních pneumatikách 1:30,9 s dalším progresem na 1:29,5. Současně také v premiéře a s plným zdarem zdolal s aktivovaným DRS zatáčku Abbey. Brzy ho napodobili další.

Do potíží se dostal Sirotkin, který v zatáčce Club ztratil záď a ocitl se mimo trať. Vettel sesadil z čela Verstappena (1:29,2), zatímco Räikkönen a Bottas zůstali jen těsně v pořadí za Nizozemcem. Hamilton byl zpočátku velice pomalý, potom ale na středních gumách obkroužil okruh za 1:28,9.

Alonso si stěžoval na počínání Magnussena, který ho údajně dvakrát málem trefil. Po tréninku si oba dva dali dostaveníčko u sportovních komisařů.

Po 40 minutách, když si technici Pirelli brali použité sady pneumatik zpět, stále figuroval na nejvyšší příčce Hamilton. Následovali Vettel (+0,3), Verstappen (+0,5), Räikkönen (+0,6), Bottas (+0,7) a Ricciardo (+1,1). Poslední byl s pouhými čtyřmi absolvovanými koly Alonso.

V druhé části seance přišly ke slovu softy. Na nejměkčí variantě pneumatik pro Silverstone dosáhl Bottas výkonu 1:28,1. Svého týmového kolegu tak předčil o jedinou setinu sekundy.

 

Carlos Sainz nevezl na oblouku Halo kameru, ale zařízení pro urychlení přenosu dat

 

Přesně po hodině vyletěl v Abbey ven Grosjean a na šest minut byl iniciován režim virtuálního safety caru. Haas ránu odnesl kromě dalších šrámů zlomeným zavěšením vpředu vlevo, jezdec naštěstí odešel po svých. Podle jeho bezprostředního vyjádření vše zavinilo zvlnění dráhy. V jakém smyslu, nebylo zřejmé.

Hamilton se posunul na 1:27,5 a čekal, co na to konkurence. Ta nestíhala nebo, což bylo pravděpodobnější, zatím nevyložila všechny karty na stůl. Za obhájcem titulu se držel Bottas (+0,4), před Vettelem (+0,5), Ricciardem (+0,7), Räikkönenem (+0,7) a Verstappenem (+1,6). Räikkönen zaváhal v zatáčce Luffield, smyk po najetí na obrubník nicméně zvládl. Také další veterán Alonso se na výjezdu z Becketts projel po trávníku.

Pár minut před koncem odstavil auto Verstappen. Podle rádiové komunikace se jednalo o závadu převodovky.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:27,487   24
2. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:27,854 + 0.367 27
3. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:27,998 + 0.511 22
4. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:28,144 + 0.657 30
5. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:28,218 + 0.731 24
6. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:28,325 + 0.838 24
7. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:29,352 + 1.865 12
8. Sergio Pérez Force India Mercedes 1:29,812 + 2.325 23
9. Esteban Ocon Force India Mercedes 1:29,815 + 2.328 24
10. Lance Stroll Williams Mercedes 1:29,878 + 2.391 25
11. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:29,942 + 2.455 25
12. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:30,004 + 2.517 31
13. Charles Leclerc Sauber Ferrari 1:30,027 + 2.540 27
14. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:30,065 + 2.578 20
15. Fernando Alonso McLaren Renault 1:30,322 + 2.835 19
16. Carlos Sainz Renault Renault 1:30,358 + 2.871 22
17. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:30,416 + 2.929 25
18. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:30,701 + 3.214 18
19. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:30,749 + 3.262 31
20. Sergej Sirotkin Williams Mercedes 1:31,017 + 3.530 22