Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Časy výrazně ovlivnilo počasí

Časy výrazně ovlivnilo počasí

Grand Prix Austrálie - 1. kvalifikace

Oblačno, proměnlivé počasí - déšť / osychající trať
Teplota vzduchu: 16°C, teplota tratě: 24°C

 
Piloti do kvalifikace startují v opačném pořadí, než dojeli v předchozím závodě…Jako poslední se tak na trať vydá vítěz Grand Prix Brazílie Juan Pablo Montoya. Vozy do první kvalifikace nastupují s minimem paliva v nádrži. Sobotní kvalifikace se jede na čas a ne na umístění. O pořadí na startu rozhoduje součet časů z obou kvalifikací.
 
Jako první se do sobotního kvalifikačního kola vydal pilot Minardi Christijan Albers s vozem odpovídajícím nařízením pro rok 2005. Minardi nenastoupilo po peripetiích s udělováním výjimky umožňující týmu nasadit vozy loňské specifikace odpovídající letošním bezpečnostním opatřením do pátečních volných tréninků. Holanďan zajel referenční čas 1:49,230 a ujal se průběžného vedení. Druhé Minardi pilotované Patrikem Friesacharem objelo okruh v Albert Parku o více než 1,5 sekundy pomaleji a zařadilo se na průběžné druhé místo. Následoval Jordan v kokpitu s prvním Indem v historii formule 1. Narain Karthikeyan se s časem 1:44,357 zařadil před Alberse. Ind měl ráno problémy s požárem motoru a do kvalifikace vstupoval s mankem deseti míst na startovním roštu. Letos musí agregáty podle nejnovějších nařízení vydržet dva závody. Portugalec Tiago Monteiro v kokpitu druhé Jordanu zajel o více než dvě sekundy pomaleji než jeho týmový kolega a zařadil se před dvojici Minardi. Jenson Button s přechodnými pneumatikami a monopostem BAR007 byl o téměř tři sekundy rychlejší, než Karthikeyan a ujal se průběžného vedení.
 
Průběžné pořadí 1/4: Button, Karthikeyan, Monteiro, Albers, Friesacher
 
Šestý se na trati objevil Williams pilotovaný Nickem Heidfeldem. Němec se zařadil na první místo průběžného pořadí, poté co na Buttona najel 1,8 sekundy. Jeho týmový kolega a miláček domácích Mark Webber zajel s Williamsem FW27 o tři sekundy rychlejší čas, než jeho týmový kolega a zařadil se na první místo průběžného pořadí. Christian Klien s Red Bullem, který minulý rok odkoupil Jaguar, vyjel do pro stáj vůbec první kvalifikace. Klien sice duo Williamsu neporazil, ale dokázal jej alespoň rozdělit. Jarno Trulli dokázal s Toyotou zajet 1:35,270 a posunout se o více než 1,5 sekundy před Webbera. David Coulthard, který dokázal v minulosti v Austrálii dvakrát vyhrál. David, který měl minulý rok problém s jednokolovou kvalifikací, jel opatrně a o tři sekundy pomalejší čas, než ten v podání Trulliho stačil jen na průběžné čtvrté místo.
 
Průběžné pořadí 2/4: Trulli, Webber, Klien, Coulthard, Heidfeld, Button, Karthikeyan, Monteiro, Albers, Friesacher
 
Jacques Villeneuve se Sauberem obul suché pneumatiky. Kanaďan v zaváděcím kole vystřihl smyk a poté, co těsně minul bariéru pokračoval ve svém kvalifikačním kole. Jacques dosáhl na třetí průběžné místo, když zaostal o půl sekundy za Trullim. Na trať se začal snášet prudký déšť, což výrazně ovlivnilo jízdu na suchých pneumatikách jedoucího Felipe Massy. Ten měl co dělat, aby se vůbec udržel na trati. Brazilec pragmaticky přerušil kvalifkační kolo a zamířil do boxů. Michael Schumacher zajel průběžně třináctý čas a se ztrátou více než čtyřiadvaceti sekund se zařadil na konec výsledkové listiny. Němec asi v Austrálii na pole position stát nebude. O vzrušení se již v zaváděcím kole postaral Takuma Sato, který na mokré trati vystřihl v zatáčce číslo osm smyk a doslova očesal svůj monopost o zeď. Japonec odešel z místa nehody po svých. Kvalifikace byla zastavena červenou vlajkou. V Melbourne se najednou udělalo hezky - přestalo pršet a objevilo se i Slunce.
 
Průběžné pořadí 3/4: Fisichella, Trulli, Webber, Villeneuve, Klien, Coulthard, Heidfeld, Button, Karthikeyan, Monteiro, Albers, Friesacher, M.Schumacher, Massa (žádný čas), Sato (žádný čas)
 
Jako šestnáctý vyjel na trať Ralf Schumacher s Toyotou. Němec zajel čas a zařadil se před svého bratra na třinácté místo průběžného pořadí. Fernando Alonso s Renaultem dosáhl s časem 1:47,708 na jedenácté místo. Rubens Barrichello dovezl svoje F2004M na průběžném desátém místě se ztrátou více než dvanácti sekund na Fisichellu. Vzápětí však desátou příčku ukořistil Kimi Räikkönen s McLarenem, který zajel o půl sekundy rychleji než Brazilec před ním. Jako poslední se na trati objevil Juan Pablo Montoya s druhým McLarenem. MP4-20 působí díky žraločím křidélkům velmi originálním dojmem. Kolumbijec zajel čas 1:45,325, což mu zajistilo konečné jedenácté místo.
 
Konečné pořadí: Fisichella, Trulli, Webber, Villeneuve, Klien, Coulthard, Heidfeld, Button, Karthikeyan, Räikkönen, Montoya, Barrichello, Monteiro, Alonso, Albers, Friesacher,R.Schumacher, M. Schumacher, Massa (žádný čas), Sato(žádný čas)
 
p.
Jezdec Tým    Čas  Odstup
1.
 G.Fisichella  Renault
M
1:33.171
2.
 J.Trulli  Toyota
M
1:35.270
+ 2.099
3.
 M.Webber  Williams
M
1:36.717
+ 3.546
4.
 J.Villeneuve  Sauber
M
1:36.984
+ 3.813
5.
 C.Klien  Red Bull
M
1:37.486
+ 4.315
6.
 D.Coulthard  Red Bull
M
1:38.320
+ 5.149
7.
 N.Heidfeld  Williams
M
1:39.717
+ 6.546
8.
 J.Button  BAR
M
1:41.512
+ 8.341
9.
 N.Karthikeyan  Jordan
B
1:44.357
+ 11.186
10.
 K.Räikkönen  McLaren
M
1:44.997
+ 11.826
11.
 J.P.Montoya  McLaren
M
1:45.325
+ 12.154
12.
 R.Barrichello  Ferrari
B
1:45.481
+ 12.310
13.
 T.Monteiro  Jordan
B
1:46.846
+ 13.675
14.
 F.Alonso  Renault
M
1:47.708
+ 14.537
15.
 C.Albers  Minardi
B
1:49.230
+ 16.059
16.
 P.Friesacher  Minardi
B
1:50.864
+ 17.693
17.
 R.Schumacher  Toyota
M
1:51.495
+ 18.324
18.
 M.Schumacher  Ferrari
B
1:57.931
+ 24.760
19.
 F.Massa  Sauber
M
Žádný čas
20.
 T.Sato  BAR
M
Žádný čas

Všechny časy neoficiální