Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Albon v cizím voze, Leclerc na čele

Albon v cizím voze, Leclerc na čele

VC Austrálie - 3. trénink

Ve třetím volném tréninku před Velkou cenou Austrálie bojovaly mezi sebou především vozy Ferrari a Red Bullu. Albon, který si při včerejší nehodě poškodil neopravitelně vůz, pokračuje v závodním víkendu i nadále, protože mu tým poskytl monopost od Sargeanta. Ten tedy dnešní trénink, stejně tak i následnou kvalifikaci a nedělní závod, bude sledovat pouze z pohledu diváka.

První třetina tréninku probíhala velmi vlažně a mnoho monopostů jsme na trati neviděli. Jako první se na dráhu vydali Piastri, Norris a Bottas, všichni zatím na středních a tvrdých pneumatikách.

Do drobných problémů se dostali Leclerc a Hamilton, ten dokonce zadními koly počastoval kačírek. Ale oproti včerejším tréninkům výletů mimo trať výrazně ubylo.

Týmy využily poslední australský trénink také k tomu, aby získaly relevantní data pro rozhodnutí, které pneumatiky nasadí do kvalifikace. Překvapivě mezi měkkými a středně tvrdými pneumatikami byly jen velmi malé rozdíly. Někteří jezdci, například Pérez, se po přezutí na měkké směsi zlepšili jen minimálně a skončili až na zadních místech.

Také Sainz, Leclerc nebo Verstappen zajížděli své nejlepší časy na středně tvrdých pneumatikách, což bylo zvláštní vzhledem k tomu, že mnoho týmů mělo na měkkých směsích problémy s dosahováním lepších časů. Verstappen byl z toho zmatený, hlásil, že v rychlých zatáčkách není na měkkých vůbec rychlý, což se mu podařilo překonat až ve svém třetím pokusu na konci tréninku.

Leclerc a Verstappen se navzájem překonávali o pouhé dvě setiny sekundy. Sainzův čas, byl na středně tvrdých pneumatikách jen o 0,077 sekundy pomalejší.

V dobrém světle se ukázal Mercedes, když Hamilton, který se v první polovině tréninku divil své ztrátě na čelo, konstatoval zlepšení pocitu z vozu a nakonec skončil čtvrtý s odstupem jedné desetiny sekundy. Russell dokončil těsně za ním na pátém místě.

Zajímavým momentem byla kooperace Alonsa a jeho týmu Aston Martin, kteří se snažili vyladit chování vozu. A zdá se, že změny nastavení nakonec zlepšení přinesly a Alonso zajel solidní čas, který ho dostal na sedmou příčku za oba mercedesy.

V úplném závěru tréninku, už po vypršení časového limitu, překonal Sainze Verstappen. Hned na to si ale nejrychlejší čas vybojoval Leclerc.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 01:16,714   22
2. Max Verstappen Red Bull Red Bull PT 01:16,734 0.02 28
3. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 01:16,791 0.077 20
4. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 01:16,806 0.092 20
5. George Russell Mercedes Mercedes 01:16,886 0.172 23
6. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 01:16,997 0.283 20
7. Sergio Pérez Red Bull Red Bull PT 01:17,014 0.3 28
8. Oscar Piastri McLaren Mercedes 01:17,087 0.373 19
9. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 01:17,341 0.627 22
10. Lando Norris McLaren Mercedes 01:17,490 0.776 22
11. Juki Cunoda RB Red Bull PT 01:17,673 0.959 19
12. Valtteri Bottas Sauber Ferrari 01:17,752 1.038 20
13. Alexander Albon Williams Mercedes 01:17,759 1.045 23
14. Čou Kuan-jü Sauber Ferrari 01:17,876 1.162 19
15. Esteban Ocon Alpine Renault 01:17,920 1.206 18
16. Nico Hülkenberg Haas Ferrari 01:17,941 1.227 17
17. Kevin Magnussen Haas Ferrari 01:17,961 1.247 18
18. Daniel Ricciardo RB Red Bull PT 01:17,963 1.249 20
19. Pierre Gasly Alpine Renault 01:18,390 1.676 19

 

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari