Podle Wolffa se bitva o titul odehrává na poli pneumatik
Zlepšit by se ale měly i starty
Šéf týmu Mercedes Toto Wolff je přesvědčen, že vozy W09 a SF71H jsou ve všech důležitých parametrech tak vyrovnané, že boj o letošní mistrovský titul a Pohár konstruktérů vyhraje ta stáj, která dokáže lépe využít potenciál pneumatik. "Černá magie" od Pirelli je stále zahalena rouškou tajemství a stejně dobře dokáže pár desetin sekundy dát, jako i vzít.
"Letos už nevidíme stejný vzorec jako v uplynulých letech," řekl Wolff, zřejmě v narážce na to, že Ferrari už má podobně výkonný motor jako Mercedes a jeho jezdci mohou bojovat o pole position i na okruzích jako Silverstone.
"Nikdo neabsolvuje ani jeden závod, aniž by na něj nepřivezl nové díly, ale nikdo už ani nemůže přijít s kouzelným proutkem, kterým by si odčaroval tři nebo čtyři desetiny z času na kolo. To byl loni rozdíl mezi námi a Ferrari. Dnes to už je o neustálém sběru informací o pneumatikách. To je teď jediná věc, která dokáže udělat velký rozdíl v rychlosti. Buď vám fungují, nebo máte problém," je přesvědčen.
Není tajemstvím, že agresivnějšímu vozu Mercedesu vyhovuje chladnější počasí: "Věřím, že kdyby v sobotu bylo v Silverstone o 10 °C méně, měli bychom v kvalifikaci větší odstup od ostatních. A také v závodě."
Další věc, kterou by mohli u Mercedesu zlepšit, jsou starty. V Silverstone startoval z pole position Lewis Hamilton, ale Sebastian Vettel byl před ním ještě dříve, než do úřadujícího mistra světa naboural Kimi Räikkönen startující z třetího místa. Start Valtteriho Bottase nebyl tak špatný, ale na druhé místo se po startu dostal i díky tomu, že Räikkönen musel za Hamiltonem šlápnout na brzdu.
"V Silverstone jsme na tom pracovali, protože dobře víme, že když získáme pole position, ještě potřebujeme alespoň stejně dobré odlepení se z místa jako Ferrari. Snad se nám to povede v Hockenheimu," doufá Andrew Shovlin, šéf traťových inženýrů Mercedesu. "Pokusili jsme se start natrénovat, v Silverstone se to dá i na roštu, jenže v neděli to z nějakého důvodu neproběhlo podle našich očekávání. Jakmile se vozu protočí kola, přichází o trakci a rychle ztrácí pozice."
Shovlin také prozradil, že Räikkönen způsobil "velmi minimální" poškození, když do Hamiltona naboural. Úřadující šampion si stěžoval na velkou ztrátu přítlaku, což tým opakovaně slyšel v týmové vysílačce a my během sledování přímého přenosu. Když ale dokončil slalom kolem aut středu pole, bylo jasné, že špatné jízdní vlastnosti vyplynuly pouze z neustálé jízdy v závěsu za jiným vozem.