Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Force India "zklamaná" potřebou postavit nový vůz

Force India "zklamaná" potřebou postavit nový vůz

Změna pravidel v nejnevhodnější dobu

Pravidla, týkající se aerodynamiky, měla po velké změně před sezonou 2017 už zůstat stabilní až do konce roku 2020. Jenže členové vedení F1 a FIA si po VC Austrálie 2018 řekli, že je potřeba provést změny ve prospěch jízdy v závěsu a předjíždění. S podporou několika týmů se pro rok 2019 prosadily změny, týkající se předního křídla a celkově přední části monopostu. Ovšem změna proudění vzduchu vpředu přirozeně ovlivní celou aerodynamiku až po zadní křídlo, takže každý tým F1 musí pracovat na novém vozu s odlišným aerodynamickým konceptem.

Jenže Force India momentálně nemá peníze, nic nevyvíjí a vyvíjet nebude až do chvíle, dokud nebude mít nového majitele. Každý ztracený týden může příští rok na jaře velmi chybět. A to ještě není všechno.

"Bohužel, kromě toho se změnil i limit pro palivo. Maximum se zvýšilo ze 105 na 110 kilogramů," řekl technický ředitel Force India Andy Green  ještě před VC Maďarska, než se rozšířila zpráva o insolvenčním řízení. "Mercedes plánuje využívat veškeré palivo, už nám to oznámil, takže musíme navrhnout vůz, který tomu bude přizpůsobený. Jsme zklamáni. Rádi bychom se na to těšili, ale nemůžeme. Vývoj nového vozu už začal, ale věci, co by seděly i na ten letošní, by se mohly přenést. Letošní vůz ještě nedosáhl svého plného potenciálu a máme pro něj několik novinek, které bychom chtěli nasadit během sezony."