Strollovi Force Indie patří i nepatří
Pro FIA je zatím novým subjektem
Podívejme se nyní blíže na příčiny současné nejistoty kolem budoucnosti Force Indie. Jde o řadu různých, povětšinou byrokratických překážek, které však mohou mít závažné následky.
Především není pravda, že insolvenční správce Strollově konsorciu tým prodal. Na to podle anglického práva nemá oprávnění. Může dát pouze doporučení. Definitivní verdikt vynese soudce londýnského Vrchního soudu.
Další zádrhel je v tom, že dva ze tří dosavadních spoluvlastníků, Vidžaj Mallya a Subrata Roy, jsou na kordy s indickými úřady. Proto k uzavření transakce je nutný souhlas celkem třinácti bank v jejich domovině, jimž dluží nemalé částky. Ten se ovšem obstarat nepodařilo.
Kamiony Force Indie se ponořily do anonymity
Znamená to, že Stroll a jeho společníci sice za odhadem 130 milionů eur získali auta, pozemky, továrnu a další zařízení, ale nemohou být vedeni jako zákonný přímý pokračovatel předchozí firmy. Ovšem jen takový si může ponechat startovní místo (Entry) ve F1, doposud náležející Force Indii.
V opačném případě musí do šampionátu vstoupit jako nový účastník. K tomu, aby tak mohl učinit, potřebuje však souhlas všech svých soupeřů. Jenže někteří z nich podle zákulisních informací tak prozatím nehodlají učinit. Konečné slovo pak mají FIA a Liberty Media.
Sběh novinářů na dnešní tiskovce Sergia Péreze. Mexičan však dohromady nic podstatného neřekl.
I kdyby se všechna „razítka“ podařilo sehnat, šel by následník Force Indie do dalších bojů nejen s nulovým bodovým kontem, ale i s prázdnou kapsou. Pozbyl by totiž nárok jak na peníze za umístění v Poháru konstruktérů, tak na prémii za opakované umístění v top ten v posledních třech letech.
Z tohoto důvodu prý Liberty Media horečně vyjednává kompromisní řešení, kdy by stáj sice přišla o body, ale inkasovala by výše zmíněné finanční prostředky. O jeho průchodnosti lze ovšem s úspěchem pochybovat.