Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Deštík nejvíce svědčil Hamiltonovi

Deštík nejvíce svědčil Hamiltonovi

VC Belgie – kvalifikace

Stačí, aby zapršelo, a hned tu máme drama jako hrom. Kvalifikaci na VC Belgie vyhrál Hamilton před Vettelem, nový tým Racing Point obsadil senzačně druhou řadu.

Do Arden přišel předčasně podzim. Pouhých čtrnáct stupňů donutilo po předchozích tropech početné diváky obléci bundy, asfalt měl stupňů osmadvacet. Ke slovu podle předpovědi počasí měly přijít i deštníky.

Do kvalifikace pochopitelně nastoupil i Vandoorne, jehož vůz po střetu s Bottasem v závěru třetího tréninku utrpěl jen minimální šrámy. Oba účastníci kolize byli předvoláni před sportovní komisaře, kteří Finovi vyslovili varování.

Hned jak se rozsvítilo na výjezdu z boxů zelené světlo, vyhrnuli se prakticky všichni na dráhu. S výjimkou obou ferrari a Hamiltona, kteří měli obuté měkké pneumatiky, použili superměkkou směs.

Obhájce titulu začal výkonem 1:43,5, Räikkönen ho ovšem trumfnul o sekundu. Vettel se usadil přesně mezi nimi. Ze třetí příčky vytlačil Hamiltona Verstappen, zatímco Ricciardo byl až sedmý za Pérezem a Oconem. Přetahovaná pokračovala, Hamilton se posunul na druhou pozici, čtyři desetiny za Räikkönenem.

Největším překvapením byly výkony vozů týmu Racing Point Force India 

Půda začala hořet pod nohama Alonsovi, Vandoorneovi, Strollovi, Sirotkinovi a také Bottasovi, jenž dosud neměl změřený čas. Když k tomu došlo, hned poskočil na druhou příčku a stáhl tím do rizikového pásma Ericssona. Ten ovšem na poslední chvíli zmobilizoval všechny síly a místo sebe poslal ze hry nečekaně Sainze. Španěl si už předtím stěžoval na mizernou přilnavost, hlavně na zadní nápravě. Kromě něj kvalifikace skončila také pro oba mclareny a williamsy.

Nejlepší vstup do druhé fáze měl Räikkönen – 1:41,6. Tohle ještě nikdo na aktuální podobě okruhu nedokázal. Hamilton, navzdory tomu, že nebyl spokojen s vibracemi pneumatik, za ním zaostával jen o dvě desetiny. Také další favorité se spolehlivě usadili na postupových příčkách. Výjimku představoval Bottas, jenž měl tak jako tak jistou poslední řadu na startu, a tak se předpokládalo, že zbytek kvalifikace vypustí. Nakonec se ovšem rozhodl jinak a ještě stihl zaujmout čtvrtou pozici. Ačkoliv to už neměl zapotřebí, Vettel ještě vylepšil Räikkönenovo maximum na 1:41,5. Naopak vypadli Gasly, Hartley, Leclerc, Ericsson a Hülkenberg, který ovšem už zůstal stát v garáži.

Do rozhodujícího rozstřelu tudíž nastoupili Vettel, Räikkönen, Hamilton, Bottas, Verstappen, Pérez, Grosjean, Ricciardo, Ocon a Magnussen. FIA oznámila, že déšť se spustí ještě před závěrem kvalifikace, a to nejdříve ve třetím sektoru.

Skutečně se tak stalo. Šlo však zpočátku o lehkou přeháňku, takže nikdo nesáhl po přechodných gumách. Jenže brzy se rozpršelo silněji. Bottas uklouzl a ostatní ihned zamířili zpět k mechanikům. Na slickách pokračovaly jen oba racing pointy (ex force india),, jejich jezdci ale záhy nahlédli nesmyslnost svého počínání. Ocon v Eau Rouge málem havaroval.

Red Bull na mokru vycítil šanci. Verstappen vystřihl kolo za 2:02,8, Ricciardo za 2:04,9. Na Räikkönena ale ani to nestačilo – 2:02,6. Vettel ukrojil další dvě desetiny, zatímco Hamilton po smyku musel svůj pokus přerušit.

Přestávalo pršet a začaly se dít věci. Räikkönen předčasně, zřejmě kvůli technickému problému, ukončil svoje dnešní účinkování. Na druhém místě se na okamžik objevil Pérez. Ještě lepší byl jeho parťák Ocon.

Tři nejúspěšnější v dnešní kvalifikaci - zleva Vettel, Hamilton a Ocon 

Závěrečné slovo měli ale oba hlavní protagonisté. Na Hamiltonových 1:58,2 už Vettel nenašel odpověď. Druhá řada bude patřit Oconovi a Pérezovi, což je pro staronovou ekipu kolem Otmara Szafnauera fantastický úspěch. Před Räikkönena, Verstappena a Ricciarda se dostal ještě Grosjean. Kéž by sprchlo častěji...

 

p. jezdec tým motor Q1 Q2 Q3 kol
1. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:42,977 1:41,553 1:58,179 19
2. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:43,035 1:41,501 1:58,905 18
3. Esteban Ocon Racing Point Mercedes 1:44,003 1:43,302 2:01,851 16
4. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:44,004 1:43,014 2:01,894 14
5. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:43,597 1:43,042 2:02,122 20
6. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:42,585 1:41,533 2:02,671 13
7. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:43,199 1:42,554 2:02,769 11
8. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:43,604 1:43,126 2:02,939 16
9. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:43,834 1:43,320 2:04,933 19
10. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:42,805 1:42,191   7
11. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:44,221 1:43,844   14
12. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:44,153 1:43,865   13
13. Charles Leclerc Sauber Ferrari 1:43,654 1:44,062   14
14. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:43,846 1:44,301   11
15. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:44,145     3
16. Carlos Sainz Renault Renault 1:44,489     6
17. Fernando Alonso McLaren Renault 1:44,917     6
18. Sergej Sirotkin Williams Mercedes 1:44,998     6
19. Lance Stroll Williams Mercedes 1:45,134     6
20. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:45,307     8