Novinky

  • 02.12.2024 Neutral Rezervním jezdcem BWT Alpine bude v roce 2025 dvacetiletý Estonec Paul Aron

  • 02.12.2024 Good Felipe Drugovich nastoupí ve VC Abú Zabí v Aston Martinu do prvního tréninku

  • 02.12.2024 Neutral Jack Doohan pojede VC Abú Zabí v týmu Alpine místo Estebana Ocona.

Facebook Instagram

Mercedes vysvětlil ztrátu vítězství

Mercedes vysvětlil ztrátu vítězství

Přispěly tři různé faktory.

Den před začátkem letní přestávky začal George Russell slavit vítězství ve Velké ceně Belgie, avšak než mohli začít přípravy na mejdan, začala se padokem šířit zpráva, že jeho monopost byl o 1.5 kilogramu lehčí, než dovolují pravidla. Vítězství zůstalo Mercedesu, vítězem je Lewis Hamilton, nicméně tým německé automobilky přišel o double a Russell si místo 25 bodů připsal nulu. A spolu s ním jsou ze ztráty vítězství smutní jeho fanoušci, kterým ještě Mercedes dlužil vysvětlení.

Nakonec nelze ukázat prstem na jednu věc, k 1.5kilovému manku přispěly tři faktory. Čtyři, pokud počítáme, že Russellův vůz byl po kvalifikaci o 500 gramů lehčí než vůz Lewise Hamiltona a všichni usoudili, že to je přijatelné riziko. Russell startoval až ze sedmého místa a podle přepočtů měl pořád mít rezervu.

Potvrdil se předpoklad, že na chybějící hmotnosti má nemalý podíl chybějící guma na pneumatikách. Russell byl první v cíli hlavně díky tomu, že nečekaně dokázal závod odjet s jedinou zastávkou v boxech. Jeho pneumatiky v delším stintu přirozeně přišly o více gumy, než se předpokládalo. Pirelli přitom po VC Belgie prozradilo, že pneumatika může ztratit až kilogram hmotnosti, a přesto zůstat použitelná. V Russellově případě by stačil rozdíl 375 gramů na pneumatiku, aby se vysvětlila ztráta 1,5 kilogramu, avšak Russell přirozeně měl na startu nějakou rezervu. Přispěly další dva faktory.

Deska, kterou má monopost F1 povinně umístěnou na spodní straně podlahy, se opotřebovala více, než Mercedes očekával. Nejhorším místem bylo dno známé Eau Rouge.

Třetím důvodem je, že Russell zhubl. Tedy pravděpodobně jen uprostřed horkého léta přišel v Andách o více vody, než se očekávalo. A jezdci se po skončení závodu váží, protože minimální hmotnost je sportovními pravidly stanovena pro vůz s jezdcem

Už před závodem jsem věděl, že jsem o něco lehčí (než obvykle), ale už jsem s tím nemohl nic dělat. Tedy, mohl jsem narychlo sníst steak, ale to moc nezapadá do předzávodní rutiny. Ale při zpětném pohledu vidíme, že některé věci šlo udělat lépe a my je budeme dělat lépe. Jako obvykle, nejprve musíte udělat chybu, abyste si potom uvědomili problém,“ řekl George Russell v Nizozemsku, kde tento víkend končí letní přestávka.

Pálící ​​slunce připravilo Russella o příliš mnoho vody. Foto: Mercedes

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Mercedes