Uplakaný úvod patřil nečekaně Pérezovi
VC Itálie – 1. trénink
Zmoklý úvodní trénink na VC Itálie opanoval Pérez. Vzhledem k povětrnostním podmínkám se toho ale moc nenajezdilo. Vettel například absolvoval jen čtyři kola.
V Monze již od rána pršelo, déšť měl nicméně slábnoucí tendenci. Kvůli tomu vykazoval asfalt pouhých 21 stupňů, jen o čtyři více než vzduch.
McLaren dal opět příležitost Norrisovi na úkor kmenového jezdce Vandoornea.
Všichni pochopitelně vyjeli s pneumatikami do mokra. Ještě se ani pořádně nezačalo, a už se v problémech ocitl Ricciardo. Během instalačního kola se po trati doslova vlekl a do boxů hlásil, že přišel o výkon. Bylo mu sděleno, aby přešel na režim číslo jedna. Premiéra tzv. specifikace C motoru Renault tak příliš nevyšla. Podle Christiana Hornera tkvěla příčina patrně v softwarové oblasti.
Rovněž vešlo ve známost, že Hülkenberga nemine penalizace za výměnu některých komponent pohonné jednotky. Vzhledem k tomu, že si již přivezl trest v podobě posunu o deset míst na roštu zpět za svůj povedený kousek ve Spa, jde zjevně o taktický tah.
Němec také ustanovil základní čas 1:38,6. Jinak ale panoval jen slabý provoz. Stáje šetřily obutí do deště, navíc předpověď na oba víkendové dny už žádné srážky nevěstí. Sainz zaznamenal 1:37,4, Vettel 1:37,8. Ricciardo se po půl hodiny trvající opravě vrátil na dráhu.
Postupně se přezouvalo na přechodné gumy a tím pádem také zrychlovalo. Verstappen vyrobil hodiny, přesto poskočil na třetí příčku, Bottas zajel 1:37,7 a byl momentálně druhý. Do čela šel s 1:36,5 jeho kolega Hamilton. Na Vettelově voze rozebrali mechanici podlahu, aby vyměnili převodovku. V nepořádku bylo i Grosjeanovo auto, které podle pilota táhlo dopředu.
Sebastian Vettel toho v pátečním dopoledni moc nenajezdil
Po padesáti minutách už vedl Bottas (1:36,2), následován Hamiltonem (+0,3), Leclerkem (+0,4), Oconem (+0,7), Sainzem (+0,8) a Pérezem (+1,0). Räikkönen byl až desátý, Verstappen třináctý, pauzírující Vettel patnáctý a Ricciardo stále bez času.
Verstappen ovšem na osychajícím povrchu záhy zazářil výkonem 1:35,7. Za něj se zařadil Hülkenberg, jemuž voda evidentně svědčila. Totéž se dá říci o Sainzovi, jenž ho s 1:36,0 těsně překonal. Čtvrt hodiny před koncem seance však Renault oba stáhl zpět do boxů.
Využil toho Ricciardo, jenž konečně mohl jet naplno a prosadil se na třetí pozici. Pak šokoval Hartley, jemuž naměřili 1:35,0. Novozélanďanovi se naskytla jedinečná šance zapsat se do análů F1 alespoň prvenstvím v tréninku. Navíc o čtyři desetiny zpět se nacházel na třetím místě jeho parťák Gasly.
Mladým býčkům pokazil radost do té doby dosti pasivní Räikkönen. Ani to ale nepředstavovalo poslední slovo. To patřilo racing pointům, hlavně Pérezovi, jenž zaknihoval 1:34,0.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:34,000 | 18 | |
2. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:34,550 | + 0.550 | 28 |
3. | Esteban Ocon | Racing Point | Mercedes | 1:34,593 | + 0.593 | 17 |
4. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:35,024 | + 1.024 | 17 |
5. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:35,207 | + 1.207 | 13 |
6. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:35,438 | + 1.438 | 19 |
7. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:35,665 | + 1.665 | 10 |
8. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:35,995 | + 1.995 | 15 |
9. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:36,107 | + 2.107 | 15 |
10. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:36,238 | + 2.238 | 8 |
11. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:36,546 | + 2.546 | 6 |
12. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:36,648 | + 2.648 | 10 |
13. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:37,066 | + 3.066 | 13 |
14. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:37,426 | + 3.426 | 14 |
15. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:37,683 | + 3.683 | 13 |
16. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:37,790 | + 3.790 | 11 |
17. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:37,867 | + 3.867 | 4 |
18. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:37,929 | + 3.929 | 10 |
19. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:38,253 | + 4.253 | 8 |
20. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:38,282 | + 4.282 | 9 |