Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ferrari potvrzuje roli favorita

Ferrari potvrzuje roli favorita

VC Itálie – 2. trénink

Už za standardních podmínek se k velké radosti místních tifosi prosadilo ve druhém tréninku na VC Itálie Ferrari. Nejvyšší příčky obsadili Vettel a Räikkönen. O největší vzrušení se ale postaral těžce bourající Ericsson.

Počasí se umoudřilo, trať oschla. Také se oteplilo, i když jen na 21 stupňů. Asfalt se zahřál na 25 stupňů.

Jako první se na trať vydaly oba saubery. Ericsson ovšem téměř okamžitě s autem praštil. A to tak, že velmi. Při dobrzďování před postartovní šikanou vůz se stále aktivovaným DRS(!) náhle vybočil doleva a vletěl do bariéry. Na místě zasahoval i medical car, pilot se ale neprodleně po nárazu ohlásil. Sdělil, že absolutně netuší, co se přihodilo. Ve chvíli havárie měl na pomyslném tachometru nějakých 330 km/h. Od monopostu, jenž utrpěl totální škodu, bohudík odešel po svých a byl přepraven do zdravotního střediska na okruhu ke kontrole. Při ní se shledalo, že je nezraněn. Trénink byl pochopitelně přerušen.

Marcus Ericsson naštěstí přestál hrůzostrašnou havárii bez úhony 

Nucená přestávka se protáhla, protože bylo nutné opravit poškozená svodidla. Pokračovalo se po dvaceti minutách. Začaly také naskakovat první časy - u Hamiltona 1:22,8, Ricciarda 1:23,4 a Räikkönena 1:23,5. Velmi opatrně si počínal Leclerc. Záhy se ukázalo, že problém s DRS se projevuje i u něj. Proto zamířil zpět do boxů.

Räikkönen se zlepšil na 1:21,9 a o vlásek předstihl rovněž zrychlujícího Hamiltona. Oba trumfnul Vettel (1:21,7), který již přezul na superměkké pneumatiky. Po půlhodině vedl před Räikkönenem (+0,2), Hamiltonem (+0,2), Bottasem (+1,4), Grosjeanem (+1,4) a Ricciardem (+1,5).

Vettel si vzal ještě jednou čerstvé obutí, po dvou chybách se ale nezlepšil. Za to ho vytrestal Räikkönen, kterému se povedlo kolo za 1:21,4. Před německého závodníka proklouzl i Hamilton. Po hodině vykrystalizovalo pořadí Räikkönen, Hamilton (+0,0), Vettel (+0,1), Bottas (+0,7), Verstappen (+0,8) a Ricciardo (+0,9). Vettel se s tím odmítl smířit a s osm kol starými gumami se dokázal vyšponovat k výkonu 1:21,1.

Jenže pak přepnul tětivu a v Parabolice mu ustřelila záď. Z kačírku se nicméně vyhrabal vlastními silami.

Na dlouhé úseky kvůli předchozímu zdržení zbylo jen málo prostoru. Na opotřebené superměkké směsi se špička pohybovala v rozmezí 1:24 až 1:25, s mírnou převahou pro Scuderii. Obdobné rozložení sil panovalo i po přechodu na měkké pneumatiky. Znovu se do hry zapojil také Leclerc a ukázal, že s konečně fungujícím autem dokáže být Sauber konkurenceschopný.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:21,105   27
2. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:21,375 + 0.270 31
3. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:21,392 + 0.287 31
4. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:21,803 + 0.698 35
5. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:22,154 + 1.049 28
6. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:22,296 + 1.191 28
7. Esteban Ocon Racing Point Mercedes 1:22,930 + 1.825 30
8. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:22,942 + 1.837 32
9. Charles Leclerc Sauber Ferrari 1:22,965 + 1.860 20
10. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:23,063 + 1.958 30
11. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:23,077 + 1.972 31
12. Carlos Sainz Renault Renault 1:23,193 + 2.088 32
13. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:23,233 + 2.128 28
14. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:23,402 + 2.297 34
15. Sergej Sirotkin Williams Mercedes 1:23,514 + 2.409 28
16. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:23,531 + 2.426 16
17. Lance Stroll Williams Mercedes 1:23,566 + 2.461 29
18. Fernando Alonso McLaren Renault 1:23,741 + 2.636 23
19. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:24,084 + 2.979 30
20. Marcus Ericsson Sauber Ferrari     2