Ferrari má pořád nos vpředu
VC Itálie – 3. trénink
S minimálním náskokem vyhrál Vettel poslední prověrku před odpolední kvalifikací na VC Itálie. Šance Mercedesu na pole position jsou ale i tak pořád značné.
Začínalo se na osychající trati, která měla 27 stupňů. Vzduch při teplotě 18 stupňů vykazoval osmdesátiprocentní vlhkost.
Na dráhu se vydali všichni účastníci, včetně Marcuse Ericssona, který ze včerejší nehody vyvázl naštěstí jen s několika modřinami. Mechanici Sauberu však museli přes noc postavit nový podvozek.
Švéd také nejvíce pospíchal do práce. V nájezdu do osudné šikany si však pečlivě kontroloval ve zpětném zrcátku, zda DRS funguje.
Jezdilo se hned na hladkých pneumatikách, i když místy se ještě vyskytovaly louže. Základní čas 1:25,7 ustanovil Alonso. Pak ale probrzdil a absolvoval slalom v retardéru. Největší favorité nijak nespěchali a zjevně čekali, až budou podmínky optimální. Proto se v čele s 1:24,4 mohl usadit Hülkenberg. Alonso ovšem dokázal kontrovat – 1:23,9.
Teprve po 25 minutách se divákům představily, shodně na superměkkých pneumatikách, mercedesy a ferrari. Vedení se ujal Räikkönen (1:21,4) před Hamiltonem (1:21,7) a Vettelem (1:22,0). Hamilton se při druhém pokusu ale dokázal před Räikkönena dostat, byť o pouhých sedm tisícin sekundy.
Mezitím šéf Red Bull Racingu Christian Horner prozradil v rozhovoru pro televizní stanici Sky Sports, že penalizací za výměnu motoru stižený Ricciardo nepojede všechny části kvalifikace.
Hamilton s Vettelem prohrál, i když jen velmi těsně
V poločase tréninku panovalo pořadí Hamilton, Räikkönen (+0,0), Vettel (+0,6), Verstappen (+0,7), Bottas (+0,8), Ricciardo (+0,9), Ocon (+1,3) a Grosjean (+1,4). K tomu je nutné dodat, že Verstappen jako jediný použil měkkou směs. Zjevně mu seděla, protože se ní vzápětí posunul už na třetí příčku.
Hülkenberg vystoupil v boxech z auta, u něhož se nezavírala klapka DRS... Přišel na to bohudík včas. Red Bull oznámil, že také Verstappen má už ve voze motor Renault specifikace C.
Do poslední třetiny seance nasadilo Ferrari čerstvé superměkké gumy a výsledek se dostavil. Nejprve se Vettel zlepšil na 1:21,0 a Räikkönen na 1:21,1. S tím se ovšem nespokojili a dokonce atakovali hranici 1:20 (Vettel 1:20,5, Räikkönen 1:20,7). Rudé monoposty dělaly skvělý dojem, jako by jely po kolejích.
Také stříbrné šípy přezbrojily, jenže na největšího konkurenta znovu nestačily. Hamilton ztrácel na Vettela nejprve dvě desetiny, posléze osm setin. Bottas zaostával mnohem podstatněji. Ze zbytku světa se v nejlepším světle zatím ukazují haasy a racing pointy.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:20,509 | 18 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:20,590 | + 0.081 | 14 |
3. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:20,682 | + 0.173 | 16 |
4. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:21,112 | + 0.603 | 18 |
5. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:21,388 | + 0.879 | 15 |
6. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:22,011 | + 1.502 | 15 |
7. | Esteban Ocon | Racing Point | Mercedes | 1:22,055 | + 1.546 | 16 |
8. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:22,310 | + 1.801 | 15 |
9. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:22,313 | + 1.804 | 17 |
10. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:22,357 | + 1.848 | 16 |
11. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:22,486 | + 1.977 | 13 |
12. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:22,631 | + 2.122 | 20 |
13. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:22,737 | + 2.228 | 15 |
14. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:22,778 | + 2.269 | 20 |
15. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:22,860 | + 2.351 | 19 |
16. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:22,882 | + 2.373 | 25 |
17. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:22,892 | + 2.383 | 23 |
18. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:22,987 | + 2.478 | 16 |
19. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:23,149 | + 2.640 | 10 |
20. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:23,164 | + 2.655 | 19 |