Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ferrari má pořád nos vpředu

Ferrari má pořád nos vpředu

VC Itálie – 3. trénink

S minimálním náskokem vyhrál Vettel poslední prověrku před odpolední kvalifikací na VC Itálie. Šance Mercedesu na pole position jsou ale i tak pořád značné.

Začínalo se na osychající trati, která měla 27 stupňů. Vzduch při teplotě 18 stupňů vykazoval osmdesátiprocentní vlhkost.

Na dráhu se vydali všichni účastníci, včetně Marcuse Ericssona, který ze včerejší nehody vyvázl naštěstí jen s několika modřinami. Mechanici Sauberu však museli přes noc postavit nový podvozek.

Švéd také nejvíce pospíchal do práce. V nájezdu do osudné šikany si však pečlivě kontroloval ve zpětném zrcátku, zda DRS funguje.

Jezdilo se hned na hladkých pneumatikách, i když místy se ještě vyskytovaly louže. Základní čas 1:25,7 ustanovil Alonso. Pak ale probrzdil a absolvoval slalom v retardéru. Největší favorité nijak nespěchali a zjevně čekali, až budou podmínky optimální. Proto se v čele s 1:24,4 mohl usadit Hülkenberg. Alonso ovšem dokázal kontrovat – 1:23,9.

Teprve po 25 minutách se divákům představily, shodně na superměkkých pneumatikách, mercedesy a ferrari. Vedení se ujal Räikkönen (1:21,4) před Hamiltonem (1:21,7) a Vettelem (1:22,0). Hamilton se při druhém pokusu ale dokázal před Räikkönena dostat, byť o pouhých sedm tisícin sekundy.

Mezitím šéf Red Bull Racingu Christian Horner prozradil v rozhovoru pro televizní stanici Sky Sports, že penalizací za výměnu motoru stižený Ricciardo nepojede všechny části kvalifikace. 

Hamilton s Vettelem prohrál, i když jen velmi těsně 

V poločase tréninku panovalo pořadí Hamilton, Räikkönen (+0,0), Vettel (+0,6), Verstappen (+0,7), Bottas (+0,8), Ricciardo (+0,9), Ocon (+1,3) a Grosjean (+1,4). K tomu je nutné dodat, že Verstappen jako jediný použil měkkou směs. Zjevně mu seděla, protože se ní vzápětí posunul už na třetí příčku.

Hülkenberg vystoupil v boxech z auta, u něhož se nezavírala klapka DRS... Přišel na to bohudík včas. Red Bull oznámil, že také Verstappen má už ve voze motor Renault specifikace C.

Do poslední třetiny seance nasadilo Ferrari čerstvé superměkké gumy a výsledek se dostavil. Nejprve se Vettel zlepšil na 1:21,0 a Räikkönen na 1:21,1. S tím se ovšem nespokojili a dokonce atakovali hranici 1:20 (Vettel 1:20,5, Räikkönen 1:20,7). Rudé monoposty dělaly skvělý dojem, jako by jely po kolejích.

Také stříbrné šípy přezbrojily, jenže na největšího konkurenta znovu nestačily. Hamilton ztrácel na Vettela nejprve dvě desetiny, posléze osm setin. Bottas zaostával mnohem podstatněji. Ze zbytku světa se v nejlepším světle zatím ukazují haasy a racing pointy.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:20,509   18
2. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:20,590 + 0.081 14
3. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:20,682 + 0.173 16
4. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:21,112 + 0.603 18
5. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:21,388 + 0.879 15
6. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:22,011 + 1.502 15
7. Esteban Ocon Racing Point Mercedes 1:22,055 + 1.546 16
8. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:22,310 + 1.801 15
9. Charles Leclerc Sauber Ferrari 1:22,313 + 1.804 17
10. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:22,357 + 1.848 16
11. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:22,486 + 1.977 13
12. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:22,631 + 2.122 20
13. Carlos Sainz Renault Renault 1:22,737 + 2.228 15
14. Sergej Sirotkin Williams Mercedes 1:22,778 + 2.269 20
15. Lance Stroll Williams Mercedes 1:22,860 + 2.351 19
16. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:22,882 + 2.373 25
17. Fernando Alonso McLaren Renault 1:22,892 + 2.383 23
18. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:22,987 + 2.478 16
19. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:23,149 + 2.640 10
20. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:23,164 + 2.655 19