Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

IndyCar pojede příští rok i v Austinu

IndyCar pojede příští rok i v Austinu

Série zveřejnila kalendář na rok 2019

IndyCar Series se v příští sezoně poprvé představí na okruhu Circuit of the Americas v Austinu. Vedení šampionátu to společně se zástupci okruhu oznámilo v úterý. IndyCar také zveřejnila kompletní kalendář pro příští ročník. Austin v něm nahradí ovál v arizonském Phoenixu.

„COTA je jeden z nejlepších okruhů na světě a Austin je živé město. Je to přirozená volba pro IndyCar,“ řekl Mark Miles, prezident a výkonný ředitel společnosti Hulman & Co., která IndyCar a Indianapolis Motor Speedway vlastní.

„Závody IndyCar mají velkou a oddanou fanouškovskou základnu v Texasu, která je hladová po dalších závodech. Tento podink nám umožní jim dopřát oválový i okruhový závod v jejich státě v jedné sezoně,“ dodal Miles.

IndyCar se tak pustí do přímého srovnání s formulí 1, která v Austinu také závodí. Porovnávat IndyCar a F1 na stejné trati v jedné sezoně moc často fanoušci nemohli. Výjimkou byl okruh v Montrealu, kde v letech 2002 až 2006 vedle formule 1 závodily i Champ Cars.

„Bude to úchvatné. Celý tým na COTA se těší z toho, že přivítá týmy, jezdce a návštěvníky v tomto skvělém městě. Víme, že jim Austin připraví vřelé přivítání,“ prozradil ředitel okruhu v Austinu Bobby Epstein. Podle něj se fanoušci v Austinu po závodech IndyCar ptali od otevření dráhy.

Námluvy s Austinem byly pro IndyCar dlouhá léta tabu, protože exkluzivitu pro Texas měl ovál ve Fort Worthu. Podle webu Racer.com ovšem IndyCar po zdlouhavých jednáních s šéfem oválu Texas Motor Speedway Eddiem Gossagem dohodla kompromis. Texas Motor Speedway dostal výraznou slevu na poplatku za pořádání závodu a vzdal se exkluzivity.

 

Jak již bylo předem avizováno, sezona skončí místo v Sonomě na okruhu Laguna Seca. Okruh u města Monterey hostil v minulosti 22 závodů Champ Cars, naposledy v roce 2004. V minulosti hostil i finále sezony. To poslední v roce 1996 vyvrcholilo legendárním předjížděcím manévrem Alexe Zanardiho v šikaně Corkscrew.

 

Ostatní změny jsou jen kosmetické. Závod v Alabamě se přesunul z konce dubna na začátek a bude třetím závodem sezony, městský okruh v Long Beach až čtvrtým. V Iowě se tentokrát opět pojede v sobotu večer pod umělým osvětlením.

Jako tradičně začne sezona na Floridě na městském okruhu v St. Petersburgu. Následují již zmíněné Austin, Alabama a Long Beach. V květnu se šampionát přesune do Indianapolisu: 11. května nejprve na silniční okruh a poslední květnovou neděli jezdce čeká již 103. ročník 500 mil v Indianapolisu.

V Detroitu se opět pojedou první víkend v červnu dva závody. Týden na to následuje ovál v Texasu a 23. července Road America. Toronto (14. července) bude pátým a posledním městským okruhem v kalendáři. Červenec bude perný, protože následující dva víkendy čekají na piloty dva závody, nejdříve v Iowě a pak v Ohiu.

V srpnu vyvrcholí oválová část sezony závody v Poconu (18. srpna) a na oválu Gateway u St. Louis následující víkend.  Hned další víkend, který je v Americe spojen se Svátkem práce, přijde na řadu Portland. A 22. září pak šampionát vyvrcholí na okruhu Laguna Seca.

„IndyCar vždy pracovala na tom, aby přinesla kalendář, který bude mít konsistenci a spád, a to se opakuje i v roce 2019. Přidali jsme závody, o kterých víme, že budou fantastické, a v obdobných datech se vracíme na okruhy, s nimiž má IndyCar dlouhý vztah. Díky diverzitě příštího kalendáře budeme pokračovat jako nejnáročnější a nejvšestranější šampionát ve všech disciplínách motorsportu,“ dodal Miles.