Po Malajsii budeme vědět mnohem více
Vysvětluje technický ředitel Red Bullu.
Text: Vojta Houska
Během nadcházejícího víkendu bude na okruhu Sepang největší výzvou teplota. Deset stájí, které se postaví na start druhého závodu letošní sezóny, tak čeká skutečná zkouška ohněm. Samozřejmě že všem týmům jsou podmínky panující v Malajsii známé a tak můžeme od většiny z nich očekávat perfektně připravené stroje a to včetně nováčka letošní sezóny - Red Bullu.
Pro větší efektivitu chlazení motoru, který má za sebou již závod v Austrálii, provedla stáj z Milton Keynes nespočet simulací ve svém aerodynamickém tunelu. Prioritou se nyní stává nespálit motor a přitom neztratit nic na efektivitě aerodynamiky. V týmu panuje přesvědčení, že toho dosáhnout lze a že se motor do cíle dopravit podaří.
"Zimní testování se obvykle odehrává v poměrně chladném počasí. Na zkušebním monopostu však můžeme simulovat nejrůznější podmínky, jako například chladnoucí motor, převodovku, hydrauliku nebo brzdy," vysvětluje Gunther Steiner.
"Problémem může být i opotřebování pneumatik, ačkoliv já jsem přesvědčen, že Michelin svůj domácí úkol splnil. Melbourne nebylo z pohledu pneumatik příliš náročným vystoupením. Předpokládám však, že až po Malajsii budeme mít jasnější představu o tom, jak se vyrovnat s novým nařízením jedné sady pneumatik pro kvalifikaci a závod."