Nová Force India ušetřila dalších 85 tisíc eur
V podmínce přece byla stará Force India…
Je celkem zřejmé, že příchod nového týmu jménem Racing Point Force India není zcela čistý, tak jako není zcela čisté jeho nástupnictví po Sahara Force India. Je to takový guláš, ve kterém je jednou Force India nástupcem a jindy zcela novým týmem. Když například ve vztahu k FIA dojde na počítání pohonných jednotek za sezonu, je Racing Point nástupcem staré Force Indie, ale když je třeba zaplatit fakt dost velkou pokutu…
O čem je vlastně řeč? Vše začalo ještě ve Francii, před letní přestávkou, když byl tým shledán vinným z nebezpečného vypuštění vozu z boxů po tom, co se Sergio Pérez objevil na trati se špatně upevněným kolem. Tým dostal pokutu 15 tisíc eur, ale k tomu ještě dvanáctiměsíční podmínku, při jejímž porušení měl zaplatit dalších 85 tisíc eur.
Obyčejně za tento prohřešek vůči bezpečnosti jezdce, ale i každého v boxové uličce, traťových maršálů a možná i diváků, nejsou až tak vysoké pokuty. Jenže Force India se takto za uplynulé dva roky provinila vícekrát a stevardi VC Francie usoudili, že je potřeba pohrozit vyšším trestem, aby byl tým donucen se detailněji podívat na svou kontrolu kvality i vše ostatní související s výměnami pneumatik. Jenže, to byla stará Force India…
V Singapuru titíž mechanici pod stejným vedením ve třetím tréninku tentokrát poslali na trať se špatně upevněným kolem Estebana Ocona. Jelikož ho ale pustila nová Force India, dostala pokutu 5000 eur.