Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Na Suzuce zatím vládne Hamilton

Na Suzuce zatím vládne Hamilton

VC Japonska – 1. trénink

Na Suzuce se zatím hraje podle not Mercedesu. Ač na tvrdších pneumatikách, jasně předčil Ferrari.

Obavy vzbuzuje „kolemjdoucí“ tajfun. Na začátku však jen mrholilo, s teplotou vzduchu 21 a asfaltu 25 stupňů.

Akceschopné byly i mclareny a renaulty, jejichž účast byla ohrožena kvůli na celnici uvázlé dodávce maziv od Castrolu. Za stáj z Wokingu nastoupil místo Vandoornea Norris. Renault a Toro Rosso využily instalačních kol ke sběru aerodynamických dat. Red Bull testoval různá nastavení předního křídla.

Úvodní čas 1:35,1 stanovil Ericsson. Podstatně více pospíchal Ricciardo – 1:30,7. Od počátku panoval na trati nezvyklý ruch, protože všichni toho chtěli zvládnout co nejvíce, ještě než déšť případně zesílí. Výjimku představoval Mercedes, jenž dosud nevyjel.

Do čela se prosadil Verstappen, na měkké směsi o 14 tisícin rychlejší než jeho týmový kolega. Za ně se zařadily s půlsekundovou ztrátou aktivované mercedesy a Vettel s Räikkönenem. Po půlhodině stříbrné šípy přitlačily. Bottas poskočil na 1:29,8 a byl znovu rychlejší než Hamilton. Jel však na měkkých pneumatikách, zatímco jeho parťák na středních. Vettel se na superměkkých gumách dostal na druhé místo. Hamilton se ve vlásence málem srazil s mnohem pomalejším Gaslym, což se z jeho strany neobešlo bez vzrušené gestikulace.

Daniel Ricciardo se umístil hned za oběma mercedesy 

V polovině seance vedl Bottas před Vettelem (+0,1), Hamiltonem (+0,2), Ricciardem (+0,2), Verstappenem (+0,2), Räikkönenem (+0,3), Grosjeanem (+1,4), Gaslym (+1,5), Leclerkem (+1,7) a Oconem (+1,8).

Do druhého poločasu nejlépe vstoupil Bottas, který se na měkkých gumách zlepšil na 1:29,1. Vzápětí ho však o čtyři desetiny překonal Hamilton. Na třetí příčku se zařadil Ricciardo. Alonso a Gasly prozkoumali bez dalších následků okolí dráhy.

Sedmý Ocon se dotáhl na půl sekundy na zatím hodně defenzivně si počínajícího Räikkönena. Toho to možná vybudilo k rychlému kolu, ovšem ztráta 0,9 sekundy na Hamiltona, navzdory nasazeným superměkkým pneumatikám, nebyla povzbuzující. Podobně se vedlo i Vettelovi.

Čtvrt hodiny před koncem se konstituovalo pořadí Hamilton, Bottas (+0,4), Ricciardo (+0,7), Räikkönen (+0,9), Vettel (+1,0), Verstappen (+1,2), Ocon (+1,9) a Grosjean (+2,1). Na něm se už nic podstatného nezměnilo.

Spokojeni mohli být u Sauberu, protože dostali obě auta do top ten. Norris měl na kontě nadprůměrných 30 kol, jenže ani to ho neuchránilo před posledním místem.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:28,691   25
2. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:29,137 + 0.446 26
3. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:29,373 + 0.682 32
4. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:29,627 + 0.936 20
5. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:29,685 + 0.994 20
6. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:29,841 + 1.150 30
7. Esteban Ocon Racing Point Mercedes 1:30,591 + 1.900 28
8. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:30,814 + 2.123 22
9. Charles Leclerc Sauber Ferrari 1:30,929 + 2.238 27
10. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:31,073 + 2.382 29
11. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:31,073 + 2.382 20
12. Carlos Sainz Renault Renault 1:31,100 + 2.409 23
13. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:31,272 + 2.581 29
14. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:31,274 + 2.583 28
15. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:31,418 + 2.727 18
16. Lance Stroll Williams Mercedes 1:31,508 + 2.817 27
17. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:31,908 + 3.217 23
18. Fernando Alonso McLaren Renault 1:32,034 + 3.343 21
19. Sergej Sirotkin Williams Mercedes 1:32,513 + 3.822 26
20. Lando Norris McLaren Renault 1:32,683 + 3.992 30