Na Suzuce zatím vládne Hamilton
VC Japonska – 1. trénink
Na Suzuce se zatím hraje podle not Mercedesu. Ač na tvrdších pneumatikách, jasně předčil Ferrari.
Obavy vzbuzuje „kolemjdoucí“ tajfun. Na začátku však jen mrholilo, s teplotou vzduchu 21 a asfaltu 25 stupňů.
Akceschopné byly i mclareny a renaulty, jejichž účast byla ohrožena kvůli na celnici uvázlé dodávce maziv od Castrolu. Za stáj z Wokingu nastoupil místo Vandoornea Norris. Renault a Toro Rosso využily instalačních kol ke sběru aerodynamických dat. Red Bull testoval různá nastavení předního křídla.
Úvodní čas 1:35,1 stanovil Ericsson. Podstatně více pospíchal Ricciardo – 1:30,7. Od počátku panoval na trati nezvyklý ruch, protože všichni toho chtěli zvládnout co nejvíce, ještě než déšť případně zesílí. Výjimku představoval Mercedes, jenž dosud nevyjel.
Do čela se prosadil Verstappen, na měkké směsi o 14 tisícin rychlejší než jeho týmový kolega. Za ně se zařadily s půlsekundovou ztrátou aktivované mercedesy a Vettel s Räikkönenem. Po půlhodině stříbrné šípy přitlačily. Bottas poskočil na 1:29,8 a byl znovu rychlejší než Hamilton. Jel však na měkkých pneumatikách, zatímco jeho parťák na středních. Vettel se na superměkkých gumách dostal na druhé místo. Hamilton se ve vlásence málem srazil s mnohem pomalejším Gaslym, což se z jeho strany neobešlo bez vzrušené gestikulace.
Daniel Ricciardo se umístil hned za oběma mercedesy
V polovině seance vedl Bottas před Vettelem (+0,1), Hamiltonem (+0,2), Ricciardem (+0,2), Verstappenem (+0,2), Räikkönenem (+0,3), Grosjeanem (+1,4), Gaslym (+1,5), Leclerkem (+1,7) a Oconem (+1,8).
Do druhého poločasu nejlépe vstoupil Bottas, který se na měkkých gumách zlepšil na 1:29,1. Vzápětí ho však o čtyři desetiny překonal Hamilton. Na třetí příčku se zařadil Ricciardo. Alonso a Gasly prozkoumali bez dalších následků okolí dráhy.
Sedmý Ocon se dotáhl na půl sekundy na zatím hodně defenzivně si počínajícího Räikkönena. Toho to možná vybudilo k rychlému kolu, ovšem ztráta 0,9 sekundy na Hamiltona, navzdory nasazeným superměkkým pneumatikám, nebyla povzbuzující. Podobně se vedlo i Vettelovi.
Čtvrt hodiny před koncem se konstituovalo pořadí Hamilton, Bottas (+0,4), Ricciardo (+0,7), Räikkönen (+0,9), Vettel (+1,0), Verstappen (+1,2), Ocon (+1,9) a Grosjean (+2,1). Na něm se už nic podstatného nezměnilo.
Spokojeni mohli být u Sauberu, protože dostali obě auta do top ten. Norris měl na kontě nadprůměrných 30 kol, jenže ani to ho neuchránilo před posledním místem.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:28,691 | 25 | |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:29,137 | + 0.446 | 26 |
3. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:29,373 | + 0.682 | 32 |
4. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:29,627 | + 0.936 | 20 |
5. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:29,685 | + 0.994 | 20 |
6. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:29,841 | + 1.150 | 30 |
7. | Esteban Ocon | Racing Point | Mercedes | 1:30,591 | + 1.900 | 28 |
8. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:30,814 | + 2.123 | 22 |
9. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:30,929 | + 2.238 | 27 |
10. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:31,073 | + 2.382 | 29 |
11. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:31,073 | + 2.382 | 20 |
12. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:31,100 | + 2.409 | 23 |
13. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:31,272 | + 2.581 | 29 |
14. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:31,274 | + 2.583 | 28 |
15. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:31,418 | + 2.727 | 18 |
16. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:31,508 | + 2.817 | 27 |
17. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:31,908 | + 3.217 | 23 |
18. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:32,034 | + 3.343 | 21 |
19. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:32,513 | + 3.822 | 26 |
20. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:32,683 | + 3.992 | 30 |