Norris chce nahánět Red Bull
Piastri potřebuje zlepšit konzistentnost.
Oscar Piastri se minulou neděli poprvé v kariéře dostal na stupně vítězů velké ceny F1. Mladíkovi je 22 let a od roku 2017 je prvním nováčkem, kterému se podařilo dostat na pódium. Úplně skvělou náladu však neměl, jelikož týmový kolega Lando Norris ho nejen obral o druhé místo, které Piastrimu patřilo po kvalifikaci, ale byl i evidentně rychlejší, což se projevilo na časové ztrátě v cíli závodu.
„Každé stupně vítězů jsou výjimečné, řekl bych. Získat první, je jedno kde, je samozřejmě výjimečná událost,“ řekl mladý Australan. „Ale víte, myslím, že to asi nebyla jedna z mých nejlepších neděl. Ještě mám na čem pracovat. Ale ano, mám zasloužené pódiové umístění, a to je skvělé. V některých fázích závodu jsem nebyl dostatečně rychlý. Okruhy s rychlou degradací pneumatik jsou asi to hlavní, co potřebuji zlepšit. V juniorských seriálech tento faktor chybí, takže nezbývá nic jiného než se učit za pochodu.“
To Norris byl se svým výkonem spokojen, stejně jako s vozem a McLaren tlačí k útoku na vítězství. Samozřejmě, až příští rok.
„Další fantastický den. Druhé a třetí místo, víc jsme chtít nemohli. Tým odvedl úžasnou práci. Měl jsem dobrý start a téměř jsem Maxe dostal, jenže Max je Max. Ve druhé zatáčce jsem měl malou šanci, ale aspoň jsem to zkusil. Závodní tempo bylo extrémně dobré, v porovnání se všemi ostatními. V cíli jsme nebyli hned za Maxovým zadním křídlem, ale nebyli jsme ani nekonečně daleko. Tlačíme na pilu, jedeme správným směrem. Je vidět progres, ačkoli jistě ještě budou i horší závody.“
Piastriho to číslo 3 trochu i mrzelo. Foto: McLaren
Na 19sekundové ztrátě na Verstappena prý má nemalý podíl Sergio Pérez. Tomu v neděli nevyšlo nic. Kvalifikace, start, odpykání trestu následované udělením dalšího, který se na trať vrátil odpykat už téměř ze sprchy, jelikož si při kolizi s Kevinem Magnussenem poškodil systém řízení, ale jeho tým nechtěl nechat trest přenést na startovní rošt následujícího závodu. A nezvládl ani jízdu šnečím tempem s poškozeným vozem do boxů, kde pod virtuálním safety carem překážel Norrisovi.
„Nevím, co to tam... Musel mít problém, že? Jenže pod VSC se předjíždět nesmí, není-li očividné, že ten před vámi má nějaký problém. Neměl jsem odkud vědět, jestli má problém, nebo jestli mě jen z nějakého důvodu potřebuje zpomalit. Nebyl jsem si jistý, tak jsem nemohl riskovat předjetí. Jel tak strašně pomalu... A ještě, když palubovka ukázala, že VSC bude končit, podřadil na první převodový stupeň, musel jsem jít na vnějšek vedle něj a téměř tam do mě vrazil. Opravdu netuším, co to mělo znamenat. Vřískal jsem do přilby, nadával. Nevěděl jsem, co s tím. Ztrácel jsem čas vůči Maxovi a kluci od Ferrari, kteří předtím byli 12 nebo 13 sekund za mnou, najednou byli 1.4 sekundy za mnou. Takže jsem ztratil 10 vteřin? Když měl problém, měl uhnout z cesty. Měl dát jasně najevo, že nemá vůz v pořádku.“
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: McLaren