Bottas chce lepší pneumatiky
Häkkinen by uvítal návrat války pneumatikářů
Když se před sezonou 2017 měnila pravidla a s nimi i rozměry pneumatik, Pirelli dostalo za úkol vyrobit gumu, která bude jezdce motivovat k více než jedné zastávce v boxech a která zároveň nebude tak citlivá na výkyvy teploty. Již končí sezona 2018, dvouzastávkových strategií je jako šafránu a přehřátí pneumatik zůstává velkým strašákem i pro tak dobré jezdce, jakým je Valtteri Bottas, a tak kvalitní vozy, jakým je Mercedes W09.
"Tento rok se musíme na každém okruhu věnovat hlavně pneumatikám a v posledních závodech je to ještě horší, začaly vznikat puchýře," stěžuje si Bottas. "Musíme pneumatiky zahřát na určitou teplotu a víme, že dále už zajít nesmíme, takže se na to soustředíme.
Na místech jako Suzuka, když je teplo a (v rychlých zatáčkách) pneumatiky dostávají hodně energie, jsou vystaveny velkému bočnímu přetížení, tak je těžké držet teplotu pod kontrolou. Nakonec v podstatě pouze pomalu kroužíme, což není zrovna ideální stav.
Tyto vozy mají tak ohromný potenciál, že i s jednou zastávkou by to mohl být skvělý závod, kdyby všichni jeli naplno. Vozy ještě nikdy nebyly tak rychlé jako teď."
Bottas už měl možnost otestovat i pneumatiky pro rok 2019 a měl pro ně jen velmi opatrnou pochvalu: "Před pár týdny jsem se zapojil do testování pro příští sezonu. Nepochybuji, že (u Pirelli) makají naplno a příští rok to snad bude o trochu lepší."
Pro srovnání, v kvalifikaci (kde se pneumatiky nešetří) v Japonsku získal Lewis Hamilton pole position časem 1:27,760, zatímco Sebastianu Vettelovi stačilo k dosažení nejrychlejšího kola v závodě zajet 1:32,318.
Mika Häkkinen si myslí, že pomoci může pouze návrat války pneumatikářů.
"Není konkurence. Měli by přijít další výrobci," řekl dvojnásobný mistr světa. "Když mluvím s jezdci, říkají mi, že pneumatiky mají určitý vrchol. Stačí na ně zatlačit malinko více a dojde k přehřátí. To není kritika Pirelli, to je prostě fakt a argument pro návrat konkurence."