Toro Rosso Honda s dalšími penalizacemi
Nová verze motoru ještě potřebovala doladit
Pierre Gasly a Brendon Hartley budou v neděli opět uzavírat startovní pole. Čeká je další penalizace za výměny částí pohonné jednotky. Stejnou penalizaci za použití částí pohonných jednotek nad pravidly dovolený počet přitom dostali už před dvěma závody, v ruském Soči. Nové pohonné jednotky pak byly poprvé nasazeny do kvalifikace a závodu v Japonsku. V kvalifikaci se zdálo, že se inženýrům Hondy podařil velký průlom v počtu koňských sil, ale závod už byl slabší.
Honda zjistila, že některé detaily této verze potřebují doladit, takže pro jezdce vyrobila nové díly, což jim v Austinu zabrání zabojovat o další dobrý kvalifikační výsledek, ale sníží riziko poruchy.
Letos měli jezdcům stačit tři kusy spalovacího motoru, turba a MGU-H a dva exempláře MGU-K, řídící elektroniky a baterie. Hartley bude dnes jezdit s osmým spalovacím motorem, osmým turbem, osmým MGU-H a sedmým MGU-K, Gasly dostal sedmý spalovací motor, sedmé turbo, sedmé MGU-H a šesté MGU-K.
Je ale třeba podotknout, že ne všechny výměny pohonných jednotek musely být nezbytně nutné. Honda využívá partnerství s Red Bullem, kterému více záleží na pokrocích ve vývoji pohonné jednotky, než na tom, zda bude Toro Rosso letos v Poháru konstruktérů na osmém nebo devátém místě.