Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Vettel si před kvalifikací zvedl sebevědomí

Vettel si před kvalifikací zvedl sebevědomí

VC USA – 3. trénink

Ferrari zvládlo generálku na boj o pole position nad očekávání úspěšně. V závěrečném tréninku ovšem přípravě na něj věnovalo mnohem větší pozornost než jeho největší soupeři.

Déšť dal Austinu sbohem. Suchá trať spolu s teplotou blížící se dvacítce skýtaly konečně divákům naději, že zažijí podstatně více akce než v uplakaný pátek. Také si spravili chuť po „podívané“ v sobotu dopoledne, kdy museli přečkat vložený závod americké F3 s pouhými šesti účastníky.

Sotva padla v Texasu třináctá hodina, vyhrnula se drtivá většina monopostů na dráhu. Obuty měly všechny tři alternativy obutí – ultraměkké, superměkké a měkké pneumatiky.

Nejprve naskočil čas 1:38,1, patřící Alonsovi, ale hned ho překonal s 1:35,5 Vettel, používající od začátku ultraměkkou směs. Ještě o pár setin rychlejší byl Räikkönen. Verstappen zaostal o plných 2,1 sekundy. Jak sám přiznal, nezahřál dostatečně gumy a navíc probrzdil. Výkony mercedesů nasvědčovaly tomu, že jedou dlouhé úseky – Hamilton na superměkkých, Bottas na ultraměkkých pneumatikách.

Po čtvrt hodině tak nadále vedl Räikkönen před Vettelem, Oconem (+1,3), Vandoornem (+1,8), Verstappenem (+2,1) a Ricciardem (+2,2). Ferrari pak zajela do boxů, stříbrné šípy a red bully kroužily dál.

 

Red bully na suchu už zdaleka nepůsobily tak přesvědčivým dojmem

 

Když se rudé vozy vrátily s čerstvými ultraměkkými gumami, zlepšili se Räikkönen na 1:34,4 a Vettel na 1:34,5. První přímější srovnání nabídl Bottas, který se dostal na 1:34,6 – na superměkké směsi. Naopak Hamiltonovi simulace souboje s časomírou nevycházela. Úvodní pokus po chybě dotáhl jen na 1:35,2 a stěžoval si na nedotáčivost.

Ferrari zřejmě usilovalo o dosažení co nejlepší výchozí pozice pro kvalifikaci. Lze to vydedukovat z toho, že své piloty v této seanci vybavilo už třetí novou ultraměkkou sadou. Räikkönen se posunul na 1:33,8, Vettel ho překonal o 46 tisícin.

Na opačném pólu výsledkové tabulky zakotvila s vysokým nájezdem auta Toro Rosso. Italská stáj se vcelku logicky už zaměřila na velkou cenu, do níž vyrazí z posledních dvou stání. Stejnou „černou“ práci po většinu doby odváděl pro Red Bull Ricciardo.

Deset minut před koncem se v čele nadále drželo duo Ferrari Vettel a Räikkönen. S uctivým odstupem ho sledovali Bottas (+0,8), Hamilton (+0,8), Verstappen (+1,2), Ricciardo (+1,3), Ocon (+1,8) a Sainz (+1,8). Mercedesy a red bully s tím nicméně ještě hodlaly něco udělat. Zůstalo ovšem toliko u snahy. Hamilton po nadějných dvou sektorech ve třetím neudržel tempo a pouze přeskočil kolegu Bottase.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:33,797   20
2. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:33,843 + 0.046 21
3. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:33,870 + 0.073 23
4. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:34,556 + 0.759 21
5. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:34,703 + 0.906 21
6. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:34,910 + 1.113 20
7. Charles Leclerc Sauber Ferrari 1:35,365 + 1.568 21
8. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:35,411 + 1.614 21
9. Carlos Sainz Renault Renault 1:35,450 + 1.653 21
10. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:35,468 + 1.671 19
11. Esteban Ocon Racing Point Mercedes 1:35,562 + 1.765 22
12. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:35,713 + 1.916 27
13. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:35,770 + 1.973 19
14. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:35,882 + 2.085 19
15. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:36,000 + 2.203 21
16. Lance Stroll Williams Mercedes 1:36,188 + 2.391 21
17. Sergej Sirotkin Williams Mercedes 1:36,193 + 2.396 20
18. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:36,302 + 2.505 23
19. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:36,330 + 2.533 26
20. Fernando Alonso McLaren Renault 1:36,332 + 2.535 20