Vettel si před kvalifikací zvedl sebevědomí
VC USA – 3. trénink
Ferrari zvládlo generálku na boj o pole position nad očekávání úspěšně. V závěrečném tréninku ovšem přípravě na něj věnovalo mnohem větší pozornost než jeho největší soupeři.
Déšť dal Austinu sbohem. Suchá trať spolu s teplotou blížící se dvacítce skýtaly konečně divákům naději, že zažijí podstatně více akce než v uplakaný pátek. Také si spravili chuť po „podívané“ v sobotu dopoledne, kdy museli přečkat vložený závod americké F3 s pouhými šesti účastníky.
Sotva padla v Texasu třináctá hodina, vyhrnula se drtivá většina monopostů na dráhu. Obuty měly všechny tři alternativy obutí – ultraměkké, superměkké a měkké pneumatiky.
Nejprve naskočil čas 1:38,1, patřící Alonsovi, ale hned ho překonal s 1:35,5 Vettel, používající od začátku ultraměkkou směs. Ještě o pár setin rychlejší byl Räikkönen. Verstappen zaostal o plných 2,1 sekundy. Jak sám přiznal, nezahřál dostatečně gumy a navíc probrzdil. Výkony mercedesů nasvědčovaly tomu, že jedou dlouhé úseky – Hamilton na superměkkých, Bottas na ultraměkkých pneumatikách.
Po čtvrt hodině tak nadále vedl Räikkönen před Vettelem, Oconem (+1,3), Vandoornem (+1,8), Verstappenem (+2,1) a Ricciardem (+2,2). Ferrari pak zajela do boxů, stříbrné šípy a red bully kroužily dál.
Red bully na suchu už zdaleka nepůsobily tak přesvědčivým dojmem
Když se rudé vozy vrátily s čerstvými ultraměkkými gumami, zlepšili se Räikkönen na 1:34,4 a Vettel na 1:34,5. První přímější srovnání nabídl Bottas, který se dostal na 1:34,6 – na superměkké směsi. Naopak Hamiltonovi simulace souboje s časomírou nevycházela. Úvodní pokus po chybě dotáhl jen na 1:35,2 a stěžoval si na nedotáčivost.
Ferrari zřejmě usilovalo o dosažení co nejlepší výchozí pozice pro kvalifikaci. Lze to vydedukovat z toho, že své piloty v této seanci vybavilo už třetí novou ultraměkkou sadou. Räikkönen se posunul na 1:33,8, Vettel ho překonal o 46 tisícin.
Na opačném pólu výsledkové tabulky zakotvila s vysokým nájezdem auta Toro Rosso. Italská stáj se vcelku logicky už zaměřila na velkou cenu, do níž vyrazí z posledních dvou stání. Stejnou „černou“ práci po většinu doby odváděl pro Red Bull Ricciardo.
Deset minut před koncem se v čele nadále drželo duo Ferrari Vettel a Räikkönen. S uctivým odstupem ho sledovali Bottas (+0,8), Hamilton (+0,8), Verstappen (+1,2), Ricciardo (+1,3), Ocon (+1,8) a Sainz (+1,8). Mercedesy a red bully s tím nicméně ještě hodlaly něco udělat. Zůstalo ovšem toliko u snahy. Hamilton po nadějných dvou sektorech ve třetím neudržel tempo a pouze přeskočil kolegu Bottase.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:33,797 | 20 | |
2. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:33,843 | + 0.046 | 21 |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:33,870 | + 0.073 | 23 |
4. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:34,556 | + 0.759 | 21 |
5. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:34,703 | + 0.906 | 21 |
6. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:34,910 | + 1.113 | 20 |
7. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:35,365 | + 1.568 | 21 |
8. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:35,411 | + 1.614 | 21 |
9. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:35,450 | + 1.653 | 21 |
10. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:35,468 | + 1.671 | 19 |
11. | Esteban Ocon | Racing Point | Mercedes | 1:35,562 | + 1.765 | 22 |
12. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:35,713 | + 1.916 | 27 |
13. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:35,770 | + 1.973 | 19 |
14. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:35,882 | + 2.085 | 19 |
15. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:36,000 | + 2.203 | 21 |
16. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:36,188 | + 2.391 | 21 |
17. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:36,193 | + 2.396 | 20 |
18. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:36,302 | + 2.505 | 23 |
19. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:36,330 | + 2.533 | 26 |
20. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:36,332 | + 2.535 | 20 |