Vettela zpomalil vadný senzor
Ferrari: Měkké gumy nebyly žádnou výhrou
Ferrari ze všeho nejdříve vysvětlilo chabý Vettelův výkon. Na vině byl vadný senzor, který mu neumožnil jet naplno.
Ale i s přihlédnutím k tomuto faktu to ze strany Scuderie nebyla žádná sláva. Taktický manévr s volbou pneumatik ve druhé části kvalifikace se neukázal být kýženou výhodou. Slabou útěchou může být, že tým už teď posbíral více pódiových umístění než za celou loňskou sezonu.
Budiž řečeno ke cti Sebastiana Vettela (6. místo), že se na technické problémy příliš nevymlouval. „Spokojený rozhodně nejsem. Snažil jsem se ze všech sil, ale auto bylo obtížné řídit, dokonce i na rovinkách," prohlásil. "Nicméně jsem rád, že se Kimi dostal na stupně vítězů, i když jsme nezískali Pohár konstruktérů. Upřímně řečeno, začínat na měkkých pneumatikách nebylo takové terno, jak jsme si mysleli. Superměkké totiž vydržely oproti předpokladům podstatně déle.
První část mého startu probíhala dobře, ale pak se přede mě nacpal Lewis (Hamilton) a uzavřel mně cestu. V Sennových esíčkách on a Valtteri (Bottas) spolupracovali a já neměl šanci. Lewis šel o trochu dříve na brzdy a tím uvolnil Valtterimu vnější linii. Ve druhém nebo třetím kole mě pak předjel Max, byl jednoduše rychlejší. To je z mé strany vše, zbývá jen pogratulovat Mercedesu, letos byl lepší.“
Kimi Räikkönen prožil vcelku bezproblémové odpoledne
Na rozdíl od svého kolegy prožil Kimi Räikkönen (3. místo) vcelku příjemné odpoledne: „Svedl jsem několik pěkných soubojů a vůz fungoval výborně. Byli jsme dostatečně rychlí a vyhýbaly se nám komplikace. První sada pneumatik byla skvělá, jenže jsem ji při honičce za mercedesem brzy zničil. I druhá seděla bezvadně. Co se týče strategie, vybrali jsme takovou, kterou jsme považovali za optimální. Dá se samozřejmě diskutovat o mnoha detailech, ale v podstatě to byl povedený den.“