První šestice využila pět různých strategií
Pirelli: Red Bull to umí s pneumatikami
Tři nejlepší týmy zvolily pro VC Brazílie různé taktické varianty. Mezi prvními šesti jezdci v cíli jich bylo dokonce pět! Závod byl díky tomu zajímavý od startu do cíle a nabídl i hodně předjíždění. I když bylo o titulu rozhodnuto, stále se diváci měli na co dívat.
Lewis Hamilton vyhrál závod s jedinou zastávkou a volbou superměkká/střední směs. Naopak Max Verstappen, vedoucí až do nešťastné kolize s jezdcem o kolo zpět, dal přednost variantě superměkká/měkká, stejně jako jeho kolega Daniel Ricciardo, startující kvůli penalizaci až z 11. pozice.
Ferrari bylo ve špičce jediným týmem, startujícím na měkké sadě pneumatik. Kimi Räikkönen dojel třetí po jedné zastávce s výměnou na měkkou sadu, zatímco Sebastian Vettel měnil kola dvakrát a využil všechny dostupné směsi. O dramatičnosti závodu svědčí také to, že první čtyři projeli cílem v rozmezí pěti vteřin.
Pro zajímavost: stejnou strategii jako vítěz použil také sedmý Charles Leclerc z týmu Sauber.
„Podle očekávání bylo počasí teplejší, což přispělo k vytváření puchýřů na povrchu pneumatik,“ vysvětloval po závodě Mario Isola, šéf Pirelli pro automobilový sport. „Brazílie byla rozhodně jedním z nejvíce zábavných závodů roku, kdy strategie byla nejen rozhodující, ale i velmi rozmanitá. Navzdory těmto extrémně odlišným postupům byl boj mezi všemi špičkovými týmy velmi těsný a byla tam spousta soubojů kolo na kolo, což je přesně ten cíl, který se snažíme ve formuli 1 dosáhnout. Red Bull a Max Verstappen obzvláště dobře využívají pneumatiky tak, že vykazují konzistentní rychlost. Používají pouze dvě nejchladnější směsi a zastavují jen jednou.“
Více zajímavých informací se dozvíte z následující infografiky.