Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Strategii může nejvíc ovlivnit safety car

Strategii může nejvíc ovlivnit safety car

VC Brazílie – pneumatiky pro závod

Max Verstappen z týmu Red Bull byl letos potřetí nejrychlejší v kvalifikaci. Získal tím pole position na trati, kde v posledních šesti ročnících pětkrát vyhrál jezdec z čelního postavení na startu.

Nejrychlejší čas Lewise Hamiltona 1:07,281 (230,561 km/h) z minulého ročníku odolal. Zajímavé je, že Max Verstappen dosáhl nejlepšího výkonu už ve druhé části kvalifikace časem 1:07,503 (229,803 km/h), zatímco v rozhodujícím souboji o postavení na startu byl nepatrně pomalejší - 1:07,508 (229,786 km/h).

Nizozemec převzal Pirelli Pole Position Award od legendárního brazilského závodníka Rubense Barrichella. Miláček domácích fanoušků má na svém kontě stále nejvíc startů (323) ze všech jezdců F1.

Rubens Barrichello předal cenu za vítězství v kvalifikaci Maxi Verstappenovi

Kompletní špička odstartuje do závodu na měkké sadě pneumatik. Jediný, kdo se kvalifikoval do finálové části na střední směsi, byl Charles Leclerc z Ferrari. Jenže ten už předem věděl, že kvůli použití nadlimitní pohonné jednotky bude na roštu odsunut o deset míst dozadu.

Odborníci Pirelli očekávají, že nejrychlejší taktickou variantou bude jediná zastávka. Favorité by měli vyměnit gumy mezi 26. až 29. kolem, pokud přejdou z měkké na tvrdou směs. Když se ale rozhodnou pro dokončení závodu na střední směsi, zastaví nejspíš až mezi 34. až 37. kolem. Tato varianta je teoreticky považovaná za nepatrně pomalejší.

Ještě nevýhodnější by měly být dvě zastávky s variantou měkká-měkká-střední a výměnami v 18. až 21. kole a po dalších 18 až 21 kolech. Start na střední směsi pneumatik technici Pirelli považují na nejméně výhodný.

 

Chování pneumatik by mohlo ovlivnit další zvyšování teploty, protože neděle bude z celého víkendu nejteplejší. Načasování zastávek by mohlo ovlivnit také to, že se jede na velmi krátké trati, takže bude častěji docházet k předjíždění opozdilců.

Dalším klíčovým momentem může být případné vyslání safety caru na trať. V Interlagosu jsou totiž jen malé bezpečnostní zóny, takže ke žlutým nebo dokonce červeným vlajkám nemusí být daleko. Zajímavé bude sledovat, jak se Charles Leclerc bude probíjet kupředu.

Nejvíc kol na tvrdé sadě zatím ujel Räikkönen (19), na střední Leclerc (27), na měkké Magnussen a Norris (27). Nejlepších časů dosáhli na tvrdé směsi Bottas (1:10,604), na střední Leclerc (1:07,888), na měkké Verstappen (1:07,503).

V následující infografice jsou uvedeny pneumatiky, které mají jednotliví jezdci k dispozici pro závod.