Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ricciardo chtěl ještě jedno shoey

Ricciardo chtěl ještě jedno shoey

Red Bull: Solidní závěr sezony na stupních vítězů

Poslední souboj Daniela Ricciarda s Maxem Verstappenem vyhrál mladý Nizozemec. Přestože mu nevyšla druhá část kvalifikace, nebo možná díky tomu? Po startu se propadl za několik vozů středu pole a potom jel jako poslední ze špičky. Na hyperměkkých pneumatikách nevydržel tak dlouho jako Ricciardo na teoreticky lepších ultraměkkých, ale vyšel mu undercut a už se nenechal předjet.

"Již od startu jsem to neměl lehké," řekl po závodě Verstappen (3. místo). "Pohnul jsem se dobře, ale pak se asi spustil nějaký bezpečnostní režim. Vypnuli jsme senzor a motor byl po zbytek závodu v pořádku. Když jsme se vypořádali s tímto problémem, mohli jsme útočit a předjíždět. Obzvláště předjetí Bottase jsem si vychutnal. Myslím, že vůbec nevěděl, že jsem uvnitř zatáčky, proto jsme se dotkli, ale naštěstí bez následků.

Pneumatiky vydržely až do cíle a získal jsem další pódium. Teď se už všichni těší na dny volna, které přijdou po skončení testů. Do sezony 2019 pak nastoupíme odpočatí a připraveni na novou výzvu."

Verstappen kolegovi překazil poslední Shoey

Ricciardo vedl závod a možná doufal v safety car nebo virtuální safety car, ale nedočkal se. S týmem Red Bull se tak nemohl rozloučit ze stupňů vítězů a s botou v ruce (tentokrát by to beztak bylo bez šampaňského). Kdoví, jak dlouho mu potrvá, než se na pódium dostane jako jezdec Renaultu?

"Velmi rád bych tuto kapitolu uzavřel na bedně. Ze čtvrtého místa nejsem zrovna nadšený, je to trochu zklamání," přiznává Ricciardo (4. místo). "Nějaký čas jsem byl v čele závodu, což jsem si velmi užíval, ale zároveň jsem kvůli delšímu prvnímu stintu přišel o kontakt se špičkou. Možná se to ale ani nedalo vymyslet lépe, jedině že bychom udělali brzkou zastávku a potom bránili pozici. Ale nikdo nemohl vědět, že superměkké pneumatiky vydrží tak dlouho.

Týmu děkuji za posledních pět let a Red Bullu za posledních deset. Chtěl jsem se ještě jednou na jejich počest napít z boty, ale nastal čas s láskou poděkovat a uzavřít tuto kapitolu."

Tímto závodem skončila i éra Red Bull - Renault, zahrnující 160 pódiových umístění, 59 vítězství, 4 Poháry konstruktérů a 4 tituly mistra světa.