Toyotu střídá v Long Beach její rival Acura
Bude novým sponzorem legendárního závodu
Japonskou Toyotu střídá v roli titulárního sponzora tradičního závodu NTT IndyCar Series v Long Beach její japonský rival Honda, respektive její značka v segmentu luxusních vozů Acura. Toyota byla s jedním z nejznámějších amerických závodů spjatá dlouhých 44 let. Konec oznámila už v průběhu léta.
V úterý IndyCar a promotér závodu prozradili, kdo Toyotu ve spojení s nejznámějším městským okruhem v kalendáři IndyCar nahradí. S Acurou uzavřeli víceletý kontrakt. Závod se bude jmenovat Acura Grand Prix of Long Beach.
Vedle IndyCar Series se na kalifornském městském okruhu představí i vytrvalostní závody IMSA WeatherTech SportsCar Championship, kde s Acurou závodí tým Penske a mimo jiné ex-piloti IndyCar Hélio Castroneves a Juan-Pablo Montoya.
„Naše sídlo je nedaleko v Torrance, takže pro Acuru je to skutečně domácí závod,“ řekl viceprezident a generální manažer Acury Jon Ikeda.
„Grand Prix of Long Beach je jeden z vrcholných amerických závodů a pojem v jižní Kalifornii. Acura je nadšená a hrdá, že bude spojena s Grand Prix of Long Beach, a těšíme se, že to bude dlouhé a úspěšné partnerství,“ dodal.
Mateřské Hondě se v Long Beach daří, zvláště v posledních letech. Piloti s motory japonského výrobce vyhráli šest z posledních 10 závodů. Celkem mají na kontě 13 vítězství. Honda bude dále sponzorovat i závody v Alabamě, Torontu a Ohiu.
Vedle Long Beach se změnili i další sponzoři závodů IndyCar. Sponzorem 500 mil v Indianapolisu bude nově společnost Gainbridge (vloni to byl PennGrade Motor Oil). Na Road Americe budou vídat diváci hlavně reklamy na společnost REV Group (doposud Kohler). Iowa zatím sponzora nemá, historicky jím byla společnost Iowa Corn. A finálový závod bude nově sponzorovat dodavatel pneumatik Firestone. Nového titulárního sponzora, společnost NTT Data, má i IndyCar.