Red Bull okamžitě mimo dosah Haasu
Motory ani sponzoři na tom nic nezměnili
Při představení letošního vozu Haas VF-19 padla zmínka o soupeření s Red Bullem na trati i mimo ni. Mimo okruhy chtěl s Red Bullem soupeřit Rich Energy, nový titulární sponzor Haasu, také výrobce energetických nápojů, jenž prý hodně vylepšil rozpočet týmu. Na trati pak dávala Haasu naději spolupráce s Ferrari a jeho pohonné jednotky, zatímco Red Bull zariskoval a přešel od Renaultu k Hondě. Po Austrálii je ale jasné, že Haas ani jiný tým z loňského středu pole Red Bullu nestihá.
Podle statistik z Austrálie Haas meziročně zrychlil o 1.3 sekundy, což je v rámci středu pole spíše horší výkon, protože Toro Rosso a Alfa Romeo byly rychlejší o více než dvě sekundy. Red Bull zrychlil o 0,5 sekundy, což je ještě méně než Ferrari a Mercedes, kterým statistici vypočítali 0,6 sekundy. Přesto byl Max Verstappen v cíli Velké ceny Austrálie o minutu a pět sekund dříve než Kevin Magnussen.
"Soupeřit s Red Bullem bude opět velmi těžké, už teď jsou hodně daleko před námi," přiznává Magnussen. "A zpravidla jsou silní ve vývoji a vylepšování vozu během sezony, a to i ve srovnání s dalšími dvěma top týmy, Mercedesem a Ferrari."
Renaultu se ale v Melbourne moc nedařilo, ve srovnání s loňským závodem zrychlil nejméně, pouze o 0,5 sekundy (horší vysvědčení by po prvním závodě dostal pouze Williams, jenž jako jediný meziročně zpomalil), takže Haas si může dělat chutě na čtvrté místo v letošním Poháru konstruktérů.
"Myslím, že to bude opět těsné. Těžko něco s jistotou říct po prvním závodě sezony, ale v Austrálii to bylo velmi těsné. Stejně jako loni, nebe ještě těsnější," tvrdí Magnussen.