Nejrychlejší prý bude zastávka ve 20. kole
Prognóza Pirelli pro závod
Charles Leclerc získal své první pole position ve F1 a tým Ferrari zaujme na startu 77. postavení na prvních dvou pozicích. To už jsou známá fakta. Ale jak se bude vyvíjet závod? Mnohé mohou napovědět údaje od Pirelli.
Stejně jako loni se očekává velká taktická bitva předních týmů. Podle analýzy Pirelli by měla být v závodě na 57 kol nejrychlejší variantou výměna střední za tvrdou směs ve 20. kole. Jenže to se netýká špičky, která musí do závodu odstartovat na měkké směsi. V tomto případě by měla být nejvýhodnější zastávka v 15. kole a absolvování zbývající vzdálenosti na tvrdých pneumatikách.
Pokud by se ovšem někdo rozhodl pro dvě zastávky, měl by po 15 kolech přezout na střední směs a po dalších 21 kolech na novou střední směs. Jako velmi pomalá se jeví možnost vyměnit kolem 20. kola měkké pneumatiky za střední a dojet na nich do cíle.
Připomeňme si, že prvním jezdcem, který si může na startu zvolit libovolné pneumatiky, je jedenáctý Ricciardo v renaultu.
Leclerc překonal dosud nejlepší čas v Bahrajnu na jedno kolo. Ještě nikdy v minulosti nestartoval z první řady, což by mohla být mírná výhoda pro jeho kolegu Vettela. Stejně jako všichni ostatní soupeři si potom oba budou muset hlídat zejména stav zadních pneumatik, které na této trati dostávají extrémně zabrat.
Pokud se týká vzdálenosti, nejdelší úsek zatím ujel na tvrdé směsi Grosjean (14), na střední Hamilton, Hülkenberg a Kvjat (20) a na měkké Sainz (23).
Rozdíl v časech mezi jednotlivými variantami pneumatik byly podle očekávání velké. Na tvrdé směsi dosáhl nejlepšího času Grosjean (1:32,866 minuty), na střední Bottas (1:30,124) a na měkké Leclerc (1:27,866).
A tady je přehled pneumatik, které mají jezdci k dispozici pro závod.