Na pódium dojel každý jinou cestou
K úspěchu vedly dvě zastávky
Z dramatického průběhu velké ceny v Bahrajnu měli radost také u Pirelli. Potěšující bylo, že cesta ke stupni vítězů vedla třemi různými cestami, a to jen podtrhlo pestrou škálu taktických variant. Vzhledem k očekávaným nárokům na životnost pneumatik byly nutností dvě zastávky na jejich výměnu.
Když nepočítáme jezdce s poškozenými vozy (Stroll, Grosjean, Sainz), zahájil plánované zastávky Pérez. Překvapivě to bylo už v 8. kole, ačkoli startoval na nové sadě s měkkou směsí. Zakrátko ho následovali soupeři startující na použitých sadách, tedy převážně jezdci z první desítky na startovním roštu. V 9. kole měnili kola Räikkönen, Gasly, Albon, v 10. kole Norris a Magnussen, v 11. kole Verstappen, ve 12. kole Bottas, ve 13. kole Leclerc a Hamilton a ve 14. kole Vettel. Bylo to o něco dřív, než se původně předpokládalo.
A potom už přišla ke slovu pestrá škála možností: Leclerc a Verstappen měkká/střední/střední, Hamilton a Gasly měkká/měkká/střední, Bottas, Norris a Räikkönen měkká/střední/měkká. Vettel musel kvůli ztrátě předního křídla po souboji s Hamiltonem zastavit dokonce třikrát a z nouze volil variantu měkká/střední/střední/měkká.
Tvrdou směs použil jediný Sainz, ale jel na ní pouhých 16 kol, protože byla příliš pomalá a její životnost nemohla vynahradit obrovskou ztrátu v každém kole.
Na tvrdé směsi dosáhl nejlepšího výkonu Sainz 1:37,179, na střední Leclerc 1:33,411 a na měkké Bottas 1:34,209 minuty. A ještě jeden důležitý údaj. Nejdelší úseky ujeli na tvrdé směsi Sainz (16 kol), na střední Stroll (33) a na měkké Gasly (30).
Více zajímavých informací se dozvíte z následující infografiky.