Renaulty zkolabovaly pouhá tři kola před cílem
Abiteboul: Problémy nás ubíjejí
Velmi nepodařený závěr víkendu prožil tým Renault. Ještě čtyři kola před koncem závodu kroužily oba jeho monoposty na bodovaných místech – Nico Hülkenberg na šestém a Daniel Ricciardo na desátém místě. Potom se jako mávnutím kouzelného proutku oba zastavily v rozmezí několika stovek metrů…
Nešťastný z toho byl zejména Hülkenberg. Po nevydařené kvalifikaci podal v závodě velký výkon. Během úvodního kola se probojoval ze 17. na 11. místo! Začínal na nové měkké sadě, už ve 12. kole ji vyměnil za další novou měkkou a ve 32. kole přezul na střední směs.
Byla to vhodná taktika, díky které se před oběma zastávkami dostal až na šesté místo. A na stejnou pozici se také ve 39. kole vrátil. Byl jasně nejlepším jezdcem ze „zbytku pole“ za soupeři ze tří špičkových týmů.
„Zpočátku to byla velká stíhací jízda ze sedmnácté pozice na šestou, hodně soubojů, ale bohužel jsme to nakonec nedotáhli do cíle. Musíme zjistit, co se stalo. Najednou jsem byl bez výkonu – a bylo to. Závod jsem si užíval, první kolo bylo divoké, potřeboval jsem ho přečkat a v klidu pokračovat,“ popsal závod Nico Hülkenberg.
Nico Hülkenberg se statečně probíjel až k vynikajícímu šestému místu
Jeho kolega Daniel Ricciardo problémy upřesnil: „Když se na mě ke konci ostatní tlačili, nemohl jsem se moc bránit. Chtěl jsem víc bojovat, ale bohužel to nešlo. Na konci závodu jsme měli problém s motorgenerátorem u rekuperace kinetické energie.“
Když oba vozy odpadnou pár kol před cílem, ovládne tým pocit zmaru. Neubránil se mu ani jeho šéf Cyril Abiteboul: „Dnes pro nás závod náhle skončil chvilku před cílem. Se stejnými problémy jsme se setkali již dřív, ale v Bahrajnu jsme se s nimi nedokázali vypořádat. Čím dál, tím víc nás ubíjejí a jsou nepřijatelné, protože jinak obě auta prokazovala jak v jízdě na jedno kolo, tak v závodním režimu konkurenceschopnost.“