Dočkáme se čtyřdílné kvalifikace?
Šéfové týmů jsou zatím skeptičtí
V padoku F1 se diskutuje nový model kvalifikace. Mluví se dokonce jeho zavedení už v sezoně 2020. Oficiálně však ze strany FIA zatím nebylo zveřejněno nic.
Jde o to, že dosavadní tři fáze by se rozšířily o čtvrtou. Postupně by vždy vypadli čtyři piloti, takže o pole position by jich ve finále usilovalo osm.
„Momentálně to vypadá tak, že spousta diváků si pouští televizi až na druhou část, úvodní je nezajímá,“ vysvětluje příčiny zrodu této ideje šéf Haasu Günther Steiner. „V zásadě to není špatný nápad.“ Hlavně z toho důvodu, že při kratších časových segmentech (celková hodinová doba trvání by se nezměnila) je větší šance na kopanec některé velké ryby.
Günther Steiner jako jeden z mála šéfů by nebyl proti novému formátu kvalifikace
Steinerův pozitivní pohled na věc ovšem nesdílejí ostatní principálové. Jejich hlavním protiargumentem je vyšší spotřeba pneumatik.
Nicméně například Ferrari už provádí v tomto směru první simulace, jak prozradil nejvyšší představitel Scuderie Mattia Binotto. „Musíme mít jistotu, že nám to nepřinese žádné problémy,“ vysvětluje a dodává, že výsledky analýzy tým poskytne Rossu Brawnovi.