Haas prošel nárazovými testy
Svůj motor jako první nastartoval Mercedes.
Tým Haas v podstatě obětoval sezonu 2021 na oltář šetření a reorganizaci týmu před velkou výzvou, kterou bude rok 2022. Americký tým úzce spolupracující s Ferrari si od revoluce v technických pravidlech slibuje alespoň návrat do středu pole. A že letos opravdu nezahálel naznačuje také fakt, že ještě před Vánocemi prošel všemi povinnými nárazovými testy. Poslední se uskutečnil 23. prosince a šasi VF-22 dnes už má homologaci FIA.
Rozhodnutí předem odepsat sezonu 2021 udělal nejméně početný z týmů F1 po nepříliš dobré sezoně 2020. Nemělo moc velký smysl snažit se dohnat ztrátu v něčem, co bude v roce 2022 beztak restartováno. Letošní sezona byla využita alespoň k zaškolení dvou nováčků, Micka Schumachera a Nikity Mazepina.
„Určitě nepatříme k favoritům, ale jsme odhodláni vybojovat si své místo na slunci i proti větším protivníkům, jak jsme to dokázali v letech 2018 a 2019,“ řekl šéf týmu Günter Steiner. „Prošli jsme změnami a místo lidí Dallary nyní máme vlastní, včetně pár lidí od Ferrari, kteří přešli na naši stranu, protože tam se už nevešli pod rozpočtový strop. Ale přesto zůstáváme nejmenším týmem v poli.“
Zatímco Haas má jako první homologovaný svůj vůz, motor ve svém voze jako první nastartoval Mercedes. Za pár měsíců dojde ke zmrazení vývoje motorů a současné se tedy budou pravděpodobně používat až do roku 2025. Pohonné jednotky přitom bylo třeba přizpůsobit zvýšenému podílu biopaliva, které bude od příštího roku tvořit až 10 % paliva v nádržích vozů F1.
Osm vozů, osm motorů, osm pohárů konstruktérů a už se pracuje na dalších. Foto: Mercedes
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Haas