Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Nejvíce se na úvod osmělil Vettel

Nejvíce se na úvod osmělil Vettel

VC Číny – 1. trénink

Tisící velká cena MS F1 začala značně opatrně. Na ještě dost „zelené“ dráze to nikdo nerozbalil naplno. Také nájezd kol byl relativně nízký. Vettelovo prvenství proto není radno přeceňovat.

Sluníčko sice svítilo, ale vzduch zahřálo jen na šestnáct a asfalt na třicet stupňů.

Na trať nejvíce spěchala obě ferrari, zatímco mercedesy dlouhé minuty spokojeně stály v boxech. Provoz vůbec byl zpočátku velice slabý a týmy se vesměs omezily jen na absolvování instalačních kol.

V mezidobí FIA oficiálně potvrdila, že v Hülkenbergově voze se vyměnil motor, v Ricciardově a Norrisově MGU-K. Ferrari a Haas použily nové řídicí jednotky.

Po půlhodině jsme se konečně dočkali. Referenční čas ustanovil Russell, dlouho však z pochopitelných důvodů v čele nezůstal. Zaujal však alespoň originálním „jubilejním“ designem přilby, kterou z poloviny pojal ve stylu někdejší hvězdy Williamsu Juana Pabla Montoyi.

Seriózněji bylo třeba brát až Vettelův výkon 1:36,0. Za něj se zařadili Magnussen (+0,6) a Grosjean (+1,3). A konečně se rozjely i stříbrné šípy.

Hamilton se hned dostal s 1:35,6 před Vettela, vzápětí se totéž povedlo také Bottasovi. Verstappen se posunul na čtvrtou příčku (1:36,3). Ani další runda nezměnila rozložení sil. Hamilton se zlepšil na 1:35,1 a na záda mu těsně dýchal Bottas, zatímco Vettel ztrácel tři desetiny.

Valtteri Bottas se v úvodním tréninku držel zpátky

V momentě, kdy stáje vracely Pirelli vstupní sadu pneumatik, svítilo na obrazovkách pořadí Hamilton, Bottas (+0,0), Verstappen (+0,3), Vettel (+0,3), Pérez (+0,9), Leclerc (+1,0), Gasly (+1,0), Hülkenberg (+1,0), Sainz (+1,2) a Grosjean (+1,2).

Uplynula další čtvrthodina, než se začalo zase něco dít. Na měkkých gumách se Ricciardo vyšplhal na třetí pozici. Vettel na středních řádně zabral a ustanovil nové maximum 1:33,9. Naopak u dna se spolu s williamsy trochu nečekaně potácely i alfy romeo. Giovinazzi měl navíc zřejmě technické problémy, protože absolvoval pouhá dvě kola.

Vettelovo postavení neohrozil ani Hamilton, jemuž na německého závodníka chyběly dvě desetiny, byť nasadil měkčí směs. Třetí se držel Leclerc před Verstappenem, Bottasem a Ricciardem.

Tabulce nejvyšší naměřené rychlosti vévodil s 322 km/h Kvjat, Vettel z auta vytáhl o kilometr méně.

Gasly zchudne o 800 eur, ktere zaplatí jako pokutu za to, že příliš pospíchal v boxové uličce.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:33,911   19
2. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:34,118 + 0.207 21
3. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:34,167 + 0.256 21
4. Max Verstappen Red Bull Honda 1:34,334 + 0.423 20
5. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:34,653 + 0.742 23
6. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:35,239 + 1.328 23
7. Pierre Gasly Red Bull Honda 1:35,428 + 1.517 23
8. Daniil Kvjat Toro Rosso Honda 1:35,447 + 1.536 24
9. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:35,466 + 1.555 25
10. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:35,507 + 1.596 24
11. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:35,517 + 1.606 25
12. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:35,591 + 1.680 22
13. Lando Norris McLaren Renault 1:35,631 + 1.720 24
14. Alexander Albon Toro Rosso Honda 1:35,695 + 1.784 26
15. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:35,729 + 1.818 23
16. Carlos Sainz McLaren Renault 1:35,756 + 1.845 24
17. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:35,820 + 1.909 24
18. Robert Kubica Williams Mercedes 1:36,847 + 2.936 27
19. George Russell Williams Mercedes 1:37,619 + 3.708 29
20. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari -   2