Nejvíce se na úvod osmělil Vettel
VC Číny – 1. trénink
Tisící velká cena MS F1 začala značně opatrně. Na ještě dost „zelené“ dráze to nikdo nerozbalil naplno. Také nájezd kol byl relativně nízký. Vettelovo prvenství proto není radno přeceňovat.
Sluníčko sice svítilo, ale vzduch zahřálo jen na šestnáct a asfalt na třicet stupňů.
Na trať nejvíce spěchala obě ferrari, zatímco mercedesy dlouhé minuty spokojeně stály v boxech. Provoz vůbec byl zpočátku velice slabý a týmy se vesměs omezily jen na absolvování instalačních kol.
V mezidobí FIA oficiálně potvrdila, že v Hülkenbergově voze se vyměnil motor, v Ricciardově a Norrisově MGU-K. Ferrari a Haas použily nové řídicí jednotky.
Po půlhodině jsme se konečně dočkali. Referenční čas ustanovil Russell, dlouho však z pochopitelných důvodů v čele nezůstal. Zaujal však alespoň originálním „jubilejním“ designem přilby, kterou z poloviny pojal ve stylu někdejší hvězdy Williamsu Juana Pabla Montoyi.
Seriózněji bylo třeba brát až Vettelův výkon 1:36,0. Za něj se zařadili Magnussen (+0,6) a Grosjean (+1,3). A konečně se rozjely i stříbrné šípy.
Hamilton se hned dostal s 1:35,6 před Vettela, vzápětí se totéž povedlo také Bottasovi. Verstappen se posunul na čtvrtou příčku (1:36,3). Ani další runda nezměnila rozložení sil. Hamilton se zlepšil na 1:35,1 a na záda mu těsně dýchal Bottas, zatímco Vettel ztrácel tři desetiny.
Valtteri Bottas se v úvodním tréninku držel zpátky
V momentě, kdy stáje vracely Pirelli vstupní sadu pneumatik, svítilo na obrazovkách pořadí Hamilton, Bottas (+0,0), Verstappen (+0,3), Vettel (+0,3), Pérez (+0,9), Leclerc (+1,0), Gasly (+1,0), Hülkenberg (+1,0), Sainz (+1,2) a Grosjean (+1,2).
Uplynula další čtvrthodina, než se začalo zase něco dít. Na měkkých gumách se Ricciardo vyšplhal na třetí pozici. Vettel na středních řádně zabral a ustanovil nové maximum 1:33,9. Naopak u dna se spolu s williamsy trochu nečekaně potácely i alfy romeo. Giovinazzi měl navíc zřejmě technické problémy, protože absolvoval pouhá dvě kola.
Vettelovo postavení neohrozil ani Hamilton, jemuž na německého závodníka chyběly dvě desetiny, byť nasadil měkčí směs. Třetí se držel Leclerc před Verstappenem, Bottasem a Ricciardem.
Tabulce nejvyšší naměřené rychlosti vévodil s 322 km/h Kvjat, Vettel z auta vytáhl o kilometr méně.
Gasly zchudne o 800 eur, ktere zaplatí jako pokutu za to, že příliš pospíchal v boxové uličce.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:33,911 | 19 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:34,118 | + 0.207 | 21 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:34,167 | + 0.256 | 21 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:34,334 | + 0.423 | 20 |
5. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:34,653 | + 0.742 | 23 |
6. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:35,239 | + 1.328 | 23 |
7. | Pierre Gasly | Red Bull | Honda | 1:35,428 | + 1.517 | 23 |
8. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:35,447 | + 1.536 | 24 |
9. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:35,466 | + 1.555 | 25 |
10. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:35,507 | + 1.596 | 24 |
11. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:35,517 | + 1.606 | 25 |
12. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:35,591 | + 1.680 | 22 |
13. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:35,631 | + 1.720 | 24 |
14. | Alexander Albon | Toro Rosso | Honda | 1:35,695 | + 1.784 | 26 |
15. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:35,729 | + 1.818 | 23 |
16. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:35,756 | + 1.845 | 24 |
17. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:35,820 | + 1.909 | 24 |
18. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:36,847 | + 2.936 | 27 |
19. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:37,619 | + 3.708 | 29 |
20. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | - | 2 |