Mercedes o prsa před Ferrari
VC Číny – 2. trénink
Soudě podle výsledků druhého pátečního tréninku, čeká nás zítra napínavý boj o pole position. Bottas jen velmi těsně porazil Vettela, zatímco Hamilton poměrně značně zaostal.
Nad Šanghají se stahovala mračna, přesto teplota stoupla na 19 stupňů. Asfalt se zahřál na 35 stupňů.
Dalším pilotem, jemuž vyměnili motor, se stal Kvjat. Honda v jeho toro rosso vykazovala podle techniků „nestandardní data“.
Jako první se na trati objevili Magnussen, Grosjean, Giovinazzi a Norris. Ostatní se na ni trousili v nijak závratném tempu.
Základní čas ustanovil na střední směsi s 1:34,3 Leclerc, který nechal Vettela s tvrdými pneumatikami za sebou o rovnou polovinu sekundy. Hamilton nezvládl čtvrtou zatáčku a ocitl se mimo dráhu, mohl ale pokračovat v jízdě. Zanedlouho se roztočil také Bottas, což zavdalo příčinu k dohadům o chybném nastavení mercedesů. Ty ještě zintenzivněly po potížích obhájce titulu ve vlásence. Jeho mladší kolega byl nicméně nakonec na tvrdých gumách rychlejší než Vettel. Důvod několika nezdarů těsně po sobě byl odhalen ještě během seance – údajně byl na vině silný boční vítr.
Hamilton se konečně srovnal a po přezutí na střední obutí zaznamenal zatím nejlepší výkon 1:34,2. Za ním se seřadili Leclerc (+0,1), Verstappen (+0,3), Bottas (+0,4), Vettel (+0,6) a Hülkenberg (+1,2).
Do s napětím očekávané simulace kvalifikace vstoupil Vettel pravou nohou. Napoprvé zdolal Hamiltona rozdílem třídy, konkrétně o devět desetin sekundy. Ani při druhém pokusu nebyl Brit s to ukrojit ze ztráty více jak dvě desetiny. V boxu Ferrari samozřejmě zavládla spokojenost.
Grosjean nejprve ve čtrnácté zatáčce zlomil přední křídlo a pak v důsledku této události těžce probrzdil ve vlásence.
Pro Renault svitla v pátečním čínském odpoledni naděje
Do čela se mezitím prosadil Bottas, zatímco Verstappen v závěru lehce pokazil skvěle rozjeté kolo. V poločase vypadalo pořadí takto: Bottas (1:33,3), Vettel (+0,0), Verstappen (+0,2), Hamilton (+0,7), Hülkenberg (+0,8), Sainz (+0,8), Leclerc (+0,8), Norris (+1,0), Ricciardo (+1,0) a Gasly (+1,1). Za překvapení lze označit hned čtyři vozy s pohonnými jednotkami Renault v elitní desítce.
Potom se okruh vyprázdnil, protože mechanici přestavovali monoposty do režimu dlouhých úseků. Hamilton se v něm na „softech“ pohyboval v rozmezí 1:38,6 – 1:38,9, Bottas na středních gumách 1:39,0 – 1:39,7, po přechodu na nejměkčí variantu 1:38,6 – 1:39,0. Vettel se s měkkou směsí dostával lehce nad 1:38,0, Verstappen osciloval kolem 1:39,0
Ani tentokrát Gasly nestačil nejlepším
Vettel si postěžoval na neurvalé Pérezovo chování. Mexičan si podle něj počínal s pro trénink naprosto nevhodnou brutalitou.
Postupně s tím, jak se gumy opotřebovávaly, dostávaly se průměrné časy nad 1:40. Výjimku představoval Bottas, který zkusil tvrdou směs a zvládl na ní stabilně zajíždět kola pod 1:39.
V závěru většina účastníků ještě jednou sáhla po čerstvém obutí. Verstappen na středních pneumatikách zůstával přikován k hranici 1:39, Hamilton na měkkých úspěšně atakoval 1:38.
Leclerc předčasně vystoupil z auta, v němž se cosi porouchalo. „Nevíme zatím, co to je,“ svěřil se a hned se ospravedlňoval. „Můj čas není reprezentativní, narazil jsem na silný provoz.“
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:33,330 | 37 | |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:33,357 | + 0.027 | 33 |
3. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:33,551 | + 0.221 | 29 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:34,037 | + 0.707 | 32 |
5. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:34,096 | + 0.766 | 31 |
6. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:34,141 | + 0.811 | 36 |
7. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:34,158 | + 0.828 | 13 |
8. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:34,296 | + 0.966 | 38 |
9. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:34,336 | + 1.006 | 32 |
10. | Pierre Gasly | Red Bull | Honda | 1:34,455 | + 1.125 | 32 |
11. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:34,551 | + 1.221 | 33 |
12. | Alexander Albon | Toro Rosso | Honda | 1:34,634 | + 1.304 | 37 |
13. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:34,694 | + 1.364 | 20 |
14. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:34,779 | + 1.449 | 37 |
15. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:34,784 | + 1.454 | 35 |
16. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:34,788 | + 1.458 | 34 |
17. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:35,704 | + 2.374 | 32 |
18. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:35,914 | + 2.584 | 40 |
19. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:36,121 | + 2.791 | 38 |
20. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:36,229 | + 2.899 | 35 |