Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedes o prsa před Ferrari

Mercedes o prsa před Ferrari

VC Číny – 2. trénink

Soudě podle výsledků druhého pátečního tréninku, čeká nás zítra napínavý boj o pole position. Bottas jen velmi těsně porazil Vettela, zatímco Hamilton poměrně značně zaostal.

Nad Šanghají se stahovala mračna, přesto teplota stoupla na 19 stupňů. Asfalt se zahřál na 35 stupňů.

Dalším pilotem, jemuž vyměnili motor, se stal Kvjat. Honda v jeho toro rosso vykazovala podle techniků „nestandardní data“.

Jako první se na trati objevili Magnussen, Grosjean, Giovinazzi a Norris. Ostatní se na ni trousili v nijak závratném tempu.

Základní čas ustanovil na střední směsi s 1:34,3 Leclerc, který nechal Vettela s tvrdými pneumatikami za sebou o rovnou polovinu sekundy. Hamilton nezvládl čtvrtou zatáčku a ocitl se mimo dráhu, mohl ale pokračovat v jízdě. Zanedlouho se roztočil také Bottas, což zavdalo příčinu k dohadům o chybném nastavení mercedesů. Ty ještě zintenzivněly po potížích obhájce titulu ve vlásence. Jeho mladší kolega byl nicméně nakonec na tvrdých gumách rychlejší než Vettel. Důvod několika nezdarů těsně po sobě byl odhalen ještě během seance – údajně byl na vině silný boční vítr.

Hamilton se konečně srovnal a po přezutí na střední obutí zaznamenal zatím nejlepší výkon 1:34,2. Za ním se seřadili Leclerc (+0,1), Verstappen (+0,3), Bottas (+0,4), Vettel (+0,6) a Hülkenberg (+1,2).

Do s napětím očekávané simulace kvalifikace vstoupil Vettel pravou nohou. Napoprvé zdolal Hamiltona rozdílem třídy, konkrétně o devět desetin sekundy. Ani při druhém pokusu nebyl Brit s to ukrojit ze ztráty více jak dvě desetiny. V boxu Ferrari samozřejmě zavládla spokojenost.

Grosjean nejprve ve čtrnácté zatáčce zlomil přední křídlo a pak v důsledku této události těžce probrzdil ve vlásence. 

Pro Renault svitla v pátečním čínském odpoledni naděje

Do čela se mezitím prosadil Bottas, zatímco Verstappen v závěru lehce pokazil skvěle rozjeté kolo. V poločase vypadalo pořadí takto: Bottas (1:33,3), Vettel (+0,0), Verstappen (+0,2), Hamilton (+0,7), Hülkenberg (+0,8), Sainz (+0,8), Leclerc (+0,8), Norris (+1,0), Ricciardo (+1,0) a Gasly (+1,1). Za překvapení lze označit hned čtyři vozy s pohonnými jednotkami Renault v elitní desítce.

Potom se okruh vyprázdnil, protože mechanici přestavovali monoposty do režimu dlouhých úseků. Hamilton se v něm na „softech“ pohyboval v rozmezí 1:38,6 – 1:38,9, Bottas na středních gumách 1:39,0 – 1:39,7, po přechodu na nejměkčí variantu 1:38,6 – 1:39,0. Vettel se s měkkou směsí dostával lehce nad 1:38,0, Verstappen osciloval kolem 1:39,0

Ani tentokrát Gasly nestačil nejlepším

Vettel si postěžoval na neurvalé Pérezovo chování. Mexičan si podle něj počínal s pro trénink naprosto nevhodnou brutalitou.

Postupně s tím, jak se gumy opotřebovávaly, dostávaly se průměrné časy nad 1:40. Výjimku představoval Bottas, který zkusil tvrdou směs a zvládl na ní stabilně zajíždět kola pod 1:39.

V závěru většina účastníků ještě jednou sáhla po čerstvém obutí. Verstappen na středních pneumatikách zůstával přikován k hranici 1:39, Hamilton na měkkých úspěšně atakoval 1:38.

Leclerc předčasně vystoupil z auta, v němž se cosi porouchalo. „Nevíme zatím, co to je,“ svěřil se a hned se ospravedlňoval. „Můj čas není reprezentativní, narazil jsem na silný provoz.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:33,330   37
2. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:33,357 + 0.027 33
3. Max Verstappen Red Bull Honda 1:33,551 + 0.221 29
4. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:34,037 + 0.707 32
5. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:34,096 + 0.766 31
6. Carlos Sainz McLaren Renault 1:34,141 + 0.811 36
7. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:34,158 + 0.828 13
8. Lando Norris McLaren Renault 1:34,296 + 0.966 38
9. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:34,336 + 1.006 32
10. Pierre Gasly Red Bull Honda 1:34,455 + 1.125 32
11. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:34,551 + 1.221 33
12. Alexander Albon Toro Rosso Honda 1:34,634 + 1.304 37
13. Daniil Kvjat Toro Rosso Honda 1:34,694 + 1.364 20
14. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:34,779 + 1.449 37
15. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:34,784 + 1.454 35
16. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:34,788 + 1.458 34
17. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:35,704 + 2.374 32
18. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:35,914 + 2.584 40
19. Robert Kubica Williams Mercedes 1:36,121 + 2.791 38
20. George Russell Williams Mercedes 1:36,229 + 2.899 35