Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Bottas nejlepší, ale v nedokončené seanci

Bottas nejlepší, ale v nedokončené seanci

VC Číny – 3. trénink

Albonova havárie zapříčinila, že finální simulace kvalifikačního klání zůstala nedokončena. Do té doby se jako nejrychlejší jevil Bottas, zatímco Hamilton znovu nepřesvědčil.

V Šanghaji bylo pod mrakem, s příjemnými devatenácti stupni. Teplota asfaltu vyšplhala na sedmatřicet stupňů.

Pirelli zvýšilo na základě pátečních poznatků předepsaný minimální tlak v pneumatikách z 18,5 na 19,5 psi. Týmy tím příliš nepotěšilo, protože auta nastavovaly na původní hodnotu.

Jako první se na trati objevil Kubica, který zároveň ustavil úvodní čas 1:37,2. Týmový kolega Russell z něj hned ukrojil plnou polovinu sekundy. Bylo nicméně jasné, že williamsy se na špici výsledkové tabulky dlouho neohřejí.

Favorité vyčkávali a šetřili techniku. Uplynula čtvrthodina a po Hamiltonovi a Vettelovi nebylo ani vidu, ani slechu. Ricciardo posunul maximum na 1:35,1, ale pořád jsme se nacházeli daleko za včerejšími výkony.

Teprve po dvaceti minutách se věci daly do pohybu. Úvodní měření sil mezi Ferrari a Mercedesem dopadlo lépe pro Italy, kteří ale nasadili měkčí pneumatiky. Nicméně za vedoucím Vettelem se usadili Hamilton a Bottas, Leclerc byl až čtvrtý. Stále jsme ještě neviděli na dráze red bully.

V boxu Williamsu se pilně pracovalo na podlaze Russellova vozu. Technici zřejmě zkoušeli její různé varianty.

Konečně aktivovaný Verstappen se nedostal výše než než na pátou příčku, Gasly dokonce zůstal mimo elitní desítku. Nezdálo se, že by Red Bull mohl vstoupit do duelu dvou gigantů.

Bottas stále na středních pneumatikách překvapil nejlepším časem ve třetím sektoru, který se z velké části jede na plný plyn. Vettel zajel do garáže, přední křídlo šlo pryč a cosi se upravovalo na bočnicích. 

Charles Leclerc tentokrát zůstal ve stínu zkušenějšího kolegy

Do značných potíží zabředl Haas. Šéf stáje Günther Steiner přiznal, že se jim vůbec nedaří zahřát gumy na optimální teplotu.

Průběžné pořadí se neměnilo. Nadále mu vévodil Vettel (1:33,2), sledovaný Bottasem (+0,6), Hamiltonem (+0,7), Leclerkem (+0,9), Verstappenem (+1,2), Albonem (+1,4), Kvjatem (+1,6), Norrisem (+1,7), Pérezem (+1,9) a Ricciardem (+1,9).

Čekalo se na závěrečný nácvik kvalifikace. Vettel první pokus pokazil. Podobně dopadl Hamilton, jenž chyboval v šesté zatáčce. Profitoval z toho Bottas, který šel s 1:32,8 do čela. Hamiltonův reparát nebyl nijak oslnivý, na parťáka mu chyběla bezmála sekunda.

 

Alexander Albon byl po havárii preventivně převezen na vyšetření do okruhové ambulance

 

Další vývoj násilně přervala šest minut před koncem velká Albonova rána. Thajec byl v poslední zatáčce příliš dlouhý, ocitl se na umělém trávníku, vůz na něm uklouzl a ve velké rychlosti se potkal s bariérou. Pilot zůstal nezraněn, mechanici se ale pořádně nadřou, aby toro rosso bylo schopné absolvovat další dnešní program. Spíše se jim to ale nepovede.

Seance byla přerušena a ředitelství velké ceny rozhodlo, že již nebude restartována.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:32,830   11
2. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:33,222 + 0.392 12
3. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:33,248 + 0.418 10
4. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:33,689 + 0.859 10
5. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:33,974 + 1.144 11
6. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:34,246 + 1.416 14
7. Max Verstappen Red Bull Honda 1:34,447 + 1.617 5
8. Carlos Sainz McLaren Renault 1:34,510 + 1.680 9
9. Alexander Albon Toro Rosso Honda 1:34,600 + 1.770 11
10. Daniil Kvjat Toro Rosso Honda 1:34,783 + 1.953 10
11. Lando Norris McLaren Renault 1:34,938 + 2.108 11
12. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:35,078 + 2.248 9
13. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:35,142 + 2.312 11
14. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:35,223 + 2.393 10
15. Pierre Gasly Red Bull Honda 1:35,326 + 2.496 8
16. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:35,726 + 2.896 12
17. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:35,771 + 2.941 14
18. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:35,998 + 3.168 15
19. George Russell Williams Mercedes 1:36,124 + 3.294 10
20. Robert Kubica Williams Mercedes 1:36,176 + 3.346 11