Bottas nejlepší, ale v nedokončené seanci
VC Číny – 3. trénink
Albonova havárie zapříčinila, že finální simulace kvalifikačního klání zůstala nedokončena. Do té doby se jako nejrychlejší jevil Bottas, zatímco Hamilton znovu nepřesvědčil.
V Šanghaji bylo pod mrakem, s příjemnými devatenácti stupni. Teplota asfaltu vyšplhala na sedmatřicet stupňů.
Pirelli zvýšilo na základě pátečních poznatků předepsaný minimální tlak v pneumatikách z 18,5 na 19,5 psi. Týmy tím příliš nepotěšilo, protože auta nastavovaly na původní hodnotu.
Jako první se na trati objevil Kubica, který zároveň ustavil úvodní čas 1:37,2. Týmový kolega Russell z něj hned ukrojil plnou polovinu sekundy. Bylo nicméně jasné, že williamsy se na špici výsledkové tabulky dlouho neohřejí.
Favorité vyčkávali a šetřili techniku. Uplynula čtvrthodina a po Hamiltonovi a Vettelovi nebylo ani vidu, ani slechu. Ricciardo posunul maximum na 1:35,1, ale pořád jsme se nacházeli daleko za včerejšími výkony.
Teprve po dvaceti minutách se věci daly do pohybu. Úvodní měření sil mezi Ferrari a Mercedesem dopadlo lépe pro Italy, kteří ale nasadili měkčí pneumatiky. Nicméně za vedoucím Vettelem se usadili Hamilton a Bottas, Leclerc byl až čtvrtý. Stále jsme ještě neviděli na dráze red bully.
V boxu Williamsu se pilně pracovalo na podlaze Russellova vozu. Technici zřejmě zkoušeli její různé varianty.
Konečně aktivovaný Verstappen se nedostal výše než než na pátou příčku, Gasly dokonce zůstal mimo elitní desítku. Nezdálo se, že by Red Bull mohl vstoupit do duelu dvou gigantů.
Bottas stále na středních pneumatikách překvapil nejlepším časem ve třetím sektoru, který se z velké části jede na plný plyn. Vettel zajel do garáže, přední křídlo šlo pryč a cosi se upravovalo na bočnicích.
Charles Leclerc tentokrát zůstal ve stínu zkušenějšího kolegy
Do značných potíží zabředl Haas. Šéf stáje Günther Steiner přiznal, že se jim vůbec nedaří zahřát gumy na optimální teplotu.
Průběžné pořadí se neměnilo. Nadále mu vévodil Vettel (1:33,2), sledovaný Bottasem (+0,6), Hamiltonem (+0,7), Leclerkem (+0,9), Verstappenem (+1,2), Albonem (+1,4), Kvjatem (+1,6), Norrisem (+1,7), Pérezem (+1,9) a Ricciardem (+1,9).
Čekalo se na závěrečný nácvik kvalifikace. Vettel první pokus pokazil. Podobně dopadl Hamilton, jenž chyboval v šesté zatáčce. Profitoval z toho Bottas, který šel s 1:32,8 do čela. Hamiltonův reparát nebyl nijak oslnivý, na parťáka mu chyběla bezmála sekunda.
Alexander Albon byl po havárii preventivně převezen na vyšetření do okruhové ambulance
Další vývoj násilně přervala šest minut před koncem velká Albonova rána. Thajec byl v poslední zatáčce příliš dlouhý, ocitl se na umělém trávníku, vůz na něm uklouzl a ve velké rychlosti se potkal s bariérou. Pilot zůstal nezraněn, mechanici se ale pořádně nadřou, aby toro rosso bylo schopné absolvovat další dnešní program. Spíše se jim to ale nepovede.
Seance byla přerušena a ředitelství velké ceny rozhodlo, že již nebude restartována.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:32,830 | 11 | |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:33,222 | + 0.392 | 12 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:33,248 | + 0.418 | 10 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:33,689 | + 0.859 | 10 |
5. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:33,974 | + 1.144 | 11 |
6. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:34,246 | + 1.416 | 14 |
7. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:34,447 | + 1.617 | 5 |
8. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:34,510 | + 1.680 | 9 |
9. | Alexander Albon | Toro Rosso | Honda | 1:34,600 | + 1.770 | 11 |
10. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:34,783 | + 1.953 | 10 |
11. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:34,938 | + 2.108 | 11 |
12. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:35,078 | + 2.248 | 9 |
13. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:35,142 | + 2.312 | 11 |
14. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:35,223 | + 2.393 | 10 |
15. | Pierre Gasly | Red Bull | Honda | 1:35,326 | + 2.496 | 8 |
16. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:35,726 | + 2.896 | 12 |
17. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:35,771 | + 2.941 | 14 |
18. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:35,998 | + 3.168 | 15 |
19. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:36,124 | + 3.294 | 10 |
20. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:36,176 | + 3.346 | 11 |