Bottas se zuby nehty ubránil Hamiltonovi
VC Číny – kvalifikace
Misky vah se stále více naklánějí na stranu Mercedesu. V kvalifikaci na VC Číny už byla převaha stříbrných šípů znatelná. Rozdíl mezi jeho oběma piloty byl přitom minimální.
Rtuť na teploměru popolezla na jednadvacet stupňů, asfalt měl zpočátku o šestnáct stupňů více, postupně se ovšem tato diference kupodivu zmenšovala. Déšť v žádném případě nehrozil.
Pouze v roli diváka sledoval dění Albon. V samotném závěru třetího tréninku těžce havaroval a tým nebyl v dvouhodinové pauze před kvalifikací schopen monopost opravit. O posledním borci na zítřejším roštu tak bylo rozhodnuto v předstihu.
Nejvíce pospíchaly na trať oba williamsy, opět se nacházející v postavení naprostých outsiderů. Kubica od počátku žehral na „neuvěřitelnou přetáčivost“. Russell byl o šest desetin lepší, ale i tak bez šance na postup.
Zajímavý byl až Vettelův čas 1:33,6, pochopitelně na měkkých pneumatikách. Leclerc uvízl v provozu a zaostal o půl sekundy. Mercedesy se prezentovaly výkony 1:32,7 (Bottas) a 1:33,2 (Hamilton). Hamiltonovo kolo ale nebylo úplně čisté. Verstappen se posunul před obě ferrari, zatímco Gasly znovu tápal.
Ani Leclerc (na snímku), ani Vettel recept na rychlost mercedesů nenalezli
Giovinazzi po instalačním kole zajel zpátky do boxů, z nichž se už nevrátil. Po naprostém propadáku v dnešním tréninku se vzpamatovaly haasy a usadily se v první desítce. Výbornou formu potvrzoval Hülkenberg.
Ve finiši se ještě Leclerc posunul na druhou pozici. Černého Petra si naopak vytáhli technickými problémy stíhaný Giovinazzi, Kubica, Russell a Stroll. Namále měli Räikkönen a Norris, dokázali ale v klíčovém okamžiku zabrat.
Ve druhé fázi riskly Ferrari a Mercedes střední směs s cílem získat výhodu pro závod. Okruh v Šanghaji je totiž znám jako vyhlášený žrout pneumatik. K žádnému zpomalení ale nedošlo, právě naopak. Bottas zaznamenal 1:31,7, Vettel a Leclerc 1:32,2. Zarážejících bylo 1:32,6 v podání Hamiltona. Obhájce titulu se zdál nebýt zcela ve své kůži. Zdání však, jak známo, může klamat…
Verstappen a Gasly se zařadili na pátou a šestou příčku. Francouzovi svitla naděje, že se přece jen podívá do závěrečné části.
Špatně to vypadalo s pěticí Pérez, Sainz, Räikkönen, Norris a Grosjean. Posledně jmenovaný neměl ještě změřený čas a očividně taktizoval.
Bottas, Vettel a Verstappen vyrazili znovu na dráhu s měkkými gumami, aby případně zabránili nepříjemnému překvapení. K tomu ovšem nedošlo. Hamilton dál kroužil se středními pneumatikami, Leclerc potřebu dalšího pokusu nepociťoval.
Haas odvrátil hrozící pohromu
Pod sprchy zamířili Kvjat (s Ricciardem prohrál o pouhých 22 tisícin sekundy), Pérez, Räikkönen (na rovinkách ztrácel výkon), Sainz a Norris.
Pole position bylo nadále v dosahu Hamiltona, Bottase, Vettela, Leclerka, Verstappena, Gaslyho, Hülkenberga, Magnussena, Grosjeana a Ricciarda. Pět stájí tak do finálového dějství protlačilo oba své jezdce! Podle Nika Rosberga, pracujícího pro televizní stanici Sky, byl žhavým kandidátem na postavení v čele startu Bottas.
Favorit také svoji úlohu plnil. Hamiltona nicméně dokázal trumfnout jen o sedm tisícin sekundy. Oba zajeli 1:31,6. Ferrari se ocitlo na vedlejší koleji. Vettel nabral manko pěti desetin sekundy a spíše se musel starat o to, aby v odvetě ubránil pozici před Verstappenem a Leclerkem. Hülkenberg si dělal zálusk na Gaslyho šesté místo.
Druhou rundu rozjel lépe Hamilton, jenže Bottas zvládl v prostředním sektoru úder vrátit a minimální náskok si pak už udržel. Pro Fina je to sedmé pole position během kariéry ve F1.
Podobně těsně uhájil Vettel třetí příčku před Leclerkem a Ricciardo odsunul Hülkenberga na osmou pozici o pouhé čtyři tisíciny. Verstappen vůbec nestačil vjet do ostrého kola, z čehož obvinil Vettela.
.
p. | jezdec | tým | motor | Q1 | Q2 | Q3 | kol |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:32,658 | 1:31,728 | 1:31,547 | 16 |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:33,115 | 1:31,637 | 1:31,570 | 16 |
3. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:33,557 | 1:32,232 | 1:31,848 | 17 |
4. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:32,712 | 1:32,324 | 1:31,865 | 16 |
5. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:33,274 | 1:32,369 | 1:32,089 | 14 |
6. | Pierre Gasly | Red Bull | Honda | 1:33,863 | 1:32,948 | 1:32,930 | 14 |
7. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:33,709 | 1:33,214 | 1:32,958 | 18 |
8. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:33,644 | 1:32,968 | 1:32,962 | 15 |
9. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:34,036 | 1:33,150 | DNF | 16 |
10. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:33,752 | 1:33,156 | DNF | 15 |
11. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:33,783 | 1:33,236 | 12 | |
12. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:34,026 | 1:33,299 | 12 | |
13. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:34,125 | 1:33,419 | 12 | |
14. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:33,686 | 1:33,523 | 12 | |
15. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:34,148 | 1:33,967 | 12 | |
16. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:34,292 | 6 | ||
17. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:35,253 | 9 | ||
18. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:35,281 | 9 | ||
Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | DNF | 2 |