Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Kdo chce vyhrát, zastaví prý v 18. kole

Kdo chce vyhrát, zastaví prý v 18. kole

Prognóza Pirelli pro závod

Pole position v jubilejním 1000. závodě MS F1 vybojoval Valtteri Bottas v mercedesu (na titulním snímku s prezidentem FIA Jeanem Todtem). Letos poprvé a celkem posedmé bude stát v čele startu.

V této sezoně tedy uspěl v každé velké ceně někdo jiný. V Austrálii vládl roštu Lewis Hamilton, v Bahrajnu Charles Leclerc – ale ani jeden z nich závod nevyhrál. Bude Fin úspěšnější?

Bitva mezi oběma jezdci Mercedesu byla opravdu vypjatá a Bottas v ní Hamiltona porazil o pouhé dvě setiny vteřiny! Oba jeli na měkké sadě pneumatik, ale stejně jako soupeři z první pětky budou do závodu startovat na střední.

Podle odhadu Pirelli by však nejrychlejší variantou měla být ta, kterou budou mít k dispozici soupeři. Odstartovat na měkké směsi a v 18. kole přezout na tvrdou. Osobně se však domnívám, že k triumfu nepovede. Účinnější asi bude volba, kterou Pirelli považuje za druhou nejrychlejší. Vyrazit na střední směsi, které dala špička v kvalifikaci přednost pro zahájení závodu, a v 19. kole přezout na tvrdou směs.

Zajímavé je, že Pirelli ve svých výpočtech došlo k tomu, že o stupeň tvrdší směs bude vhodné vyměnit jen o kolo později než nejměkčí dostupnou. Záměry ovšem může do značné míry ovlivnit průběh úvodních kol závodu. A pak může být všechno úplně jinak. V Číně nebývá nouze o ostré souboje a z nich vyplývající kolize.

Takže ještě jednou shrňme: jezdci na prvních místech v pořadí Bottas, Hamilton, Vettel, Leclerc a Verstappen odstartují na střední směsi. Potom bude záležet na tom, jak budou hospodařit s pneumatikami. Trať je náročná zejména na levou přední.

Ačkoli dlouhodobé předpovědi slibovaly déšť, teď se k němu nikdo nehlásí. Naopak, očekává se poměrně teplé počasí. Při kvalifikaci teplota asfaltu vzrostla až na 41 °C.

Pokud se týká vzdálenosti, nejdelší úsek zatím ujel na tvrdé směsi Kubica (28), na střední Russell (25) a na měkké Norris (24). Rozdíl v nejlepších časech mezi jednotlivými variantami pneumatik byly velké pouze při použití tvrdé směsi. Na ní dosáhl nejlepšího času Bottas (1:34,595), na střední Hamilton (1:31,637) a na měkké Bottas (1:31,547). A tady je přehled pneumatik, které mají jezdci k dispozici pro závod.