Todt bagatelizuje problémy Ferrari
Nic není předem ztraceno.
Selhání hydrauliky, díky kterému Michael Schumacher nedokončil Grand Prix Bahrajnu, nebylo výsledkem snahy Ferrari nasadit nový vůz F2005 pokud možná co nejdříve a možná i dříve, než bylo vše připraveno. Prvek, který selhal, byl přenesený z loňského monopostu F2004.
Výše uvedené je shrnutím postoje sportovního ředitele Ferrari Jeana Todta. Francouz v pondělí odhalil, že mechanické selhání vozu Michaela Schumachera, první od července 2001, bylo způsobeno prověřenou komponentou.
"Bylo to hydraulické čerpadlo," uvedl Todt.. "Musíme analyzovat každý problém. Ten Michaelův však nebyl způsoben novým autem. Nebylo to ničím, co bylo v porovnání se starým vozem změněno."
Zjištění může sice Ferrari zklidnit obavy týkající se spolehlivosti F2005, avšak Todt si je vědom důležitosti poznání nového vozu ještě před Grand Prix San Marina, která se jede koncem dubna.
"Chceme poznat auto lépe, vyřešit problémy ovlivňující spolehlivost a spolupracovat ještě těsněji s Bridgestone, naším dodavatelem pneumatik," vysvětlit Todt.
"Pokud se nám to bude dařit, tak bychom na tom neměli být zle. Musíme začít rychle bodovat, jinak ohrozíme své šance. Pokud začneme od Imoly podávat výkony srovnatelné s ročníkem 2004, tak bychom se měli být schopni vyrovnat se třemi nepovedenými závody."
Vyhlídky Ferrari po třech odjetých závodech nevypadají příliš dobře a to zejména při srovnání s našlápnutým Renaultem. Todt však i nadále věří, že tým není příliš daleko od vítězné formy.
"Situace vypadá velmi temně a špatně, čemuž rozumím. Nemyslím si však, že nám chybí moc k tomu, abychom byli v podstatně lepší pozici.
Klíčem jsou spolehlivost během celého závodního víkendu a spolupráce s Bridgestone. Máme připraveny adekvátní testovací programy a jsem přesvědčen, že dokážeme naše obtíže překonat."