Mercedes nejvíce těží z rychlého pochopení pneumatik
Týmy letos začínaly téměř od nuly
Co se týmy naučily o pneumatikách Pirelli za poslední roky, mohou klidně odložit do šuplíků, už to nejsou správná data. Tak si to alespoň myslí Toto Wolff, šéf týmu, který vyhrál všechny čtyři úvodní závody sezony. Je třeba říci, že nebyl vždy nejrychlejší. Někde se Ferrari porazilo samo a příležitostně by možná byl nejrychlejší Red Bull, kdyby měl stejně výkonný motor. Což je ale pouze důkazem toho, že letošní pneumatiky Pirelli jsou úplná věda a týmy bez dostatku dat často soutěží v improvizaci.
"Dokonce bych řekl, že tyto pneumatiky mají větší pracovní okno než loňské. Je se s nimi prostě třeba naučit pracovat. Když delší dobu dostáváte stejné pneumatiky, všechna data, všechny simulace jsou postaveny na daných směsích a konstrukcích," řekl šéf týmu Mercedes.
"Když se pak guma z roku na rok změní, tak v podstatě o to všechno přijdete. Pak je vše o schopnosti adaptovat se a vyhrává ten, kdo nejrychleji pochopí pravidla vázaná na okolnosti."
Ferrari bylo nejrychlejší v Bahrajnu a rychleji než Mercedes se zdálo být i v trénincích na VC Ázerbájdžánu, ale pouze do chvíle, než před kvalifikací poklesly teploty vzduchu i trati. V posledním tréninku byly mercedesy o 1,6 sekundy pomalejší, v kvalifikaci obsadily první dvě místa.
"Neudělali jsme nic zvláštního, jen jsme neměli pneumatiky v pracovním okně. Pak to bylo i o vhodném kompromisu mezi kvalifikační a závodní rychlostí. Na konci závodu byl pak nejrychlejší Max Verstappen, jenže při virtuálním safety caru mu vychladly pneumatiky a týmu musel oznámit, že přišel o veškerou přilnavost," dodal Wolff.