Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Wittmann hvězdou vodní revue

Wittmann hvězdou vodní revue

Hockenheimring – 1. závod

Dvojnásobný šampion Wittmann se jako první zapsal do letošní listiny vítězů. Sobotní pole position se mu podařilo přetavit ve vítězství systémem start-cíl. Smolařem závodu se naopak stal Rast, jenž jako jediný představoval hrozbu pro Wittmannův triumf, ale musel kvůli technickým potížím odstoupit ze závodu šest kol před jeho koncem.

Stejně jako v kvalifikaci čekaly na jezdce znovu náročné podmínky v podobě deštivého počasí, velmi nízkých teplot a nízké viditelnosti. Na trati bylo tolik vody, že ředitelství závodu předepsalo tři zaváděcí kola!

Wittmann po startu vedení uhájil a budoval si náskok, následován trojicí jezdců Audi Frijnsem, Rockenfellerem a Rastem. Posledně jmenovaný byl ze zástupců Ingolstadtu jednoznačně nejrychlejší a po 15 kolech už jej měl Wittmann přímo za zády.

Rychlostí soupeře, který zvítězil v posledních šesti závodech, se však jezdec BMW nenechal rozhodit a v klíčových okamžicích si dokázal prvenství zabezpečit. Změnit to mohla zastávka v boxech, ale té se Rast už nedočkal, neboť jej v osmadvacátém kole zradila převodovka.

Po Rastově odstoupení už nebyl nikdo, kdo by dokázal Wittmanovi odepřít jeho dvanáctý triumf v DTM, pro který si dojel s téměř čtrnáctisekundovým náskokem před druhým Rockenfellerem. Stupně vítězů zkompletoval s odstupem dalších 21 sekund Frijns.

Raketový start se podařil Glockovi, který se dostal z osmého na páté místo ještě před první zatáčkou. Tam jej ale zastavil kontakt s Rastem. Glock se po kolizi zachránil ukázkovou piruetou a pokračoval v závodě na dvanácté pozici. Cílovou čáru pak proťal jako čtvrtý.

Aston Martin nedokázal zopakovat senzaci z kvalifikace, nicméně si připsal alespoň body za Juncadellovo deváté místo. Ve hře byl ale lepší výsledek. Až do osmého kola Di Resta statečně držel pátou příčku, pak se ale začal propadat a po zastávce v boxech musel kvůli problémům s brzdami vzdát. Tou dobou měl už britský výrobce navíc v garáži také Habsburgův stroj, který zastavila závada na motoru.

Hned dvěma nováčkům se podařilo v prvním závodě bodovat. Podobně jako v kvalifikaci se mezi zelenáči nejlépe dařilo šestému Van Der Lindemu z BMW. Fittipaldi ze zákaznického týmu WRT dojel desátý.


Výsledky závodu (po 34 kolech):

p. Jezdec Značka Tým Čas/Odstup Kol
1. Marco WITTMANN BMW RMG 1:03:30.158 34
2. Mike ROCKENFELLER Audi Phoenix +13.727 34
3. Robin FRIJNS Audi Abt Sportsline +34.681 34
4. Timo GLOCK BMW RMG +37.407 34
5. Loïc DUVAL Audi Phoenix +1:03.383 34
6. Sheldon VAN DER LINDE BMW RBM +1:05.453 34
7. Bruno SPENGLER BMW RBM +1:13.886 34
8. Nico MÜLLER Audi Abt Sportsline +1:29.780 34
9. Daniel JUNCADELLA Aston Martin R-Motorsport +1:30.322 34
10. Pietro FITTIPALDI Audi WRT +1:31.873 34
11. Jake DENNIS Aston Martin R-Motorsport +1:36.899 34
12. Jamie GREEN Audi Rosberg +1 kolo 33
13. Joel ERIKSSON BMW RBM +1 kolo 33
14. Philipp ENG BMW RBM +1 kolo 33
15. Jonathan ABERDEIN Audi WRT +1 kolo 33
16. René RAST Audi Rosberg +6 kol 28
- Paul di RESTA Aston Martin R-Motorsport  DNF 17
- Ferdinand von HABSBURG Aston Martin R-Motorsport  DNF 2