Wittmann hvězdou vodní revue
Hockenheimring – 1. závod
Dvojnásobný šampion Wittmann se jako první zapsal do letošní listiny vítězů. Sobotní pole position se mu podařilo přetavit ve vítězství systémem start-cíl. Smolařem závodu se naopak stal Rast, jenž jako jediný představoval hrozbu pro Wittmannův triumf, ale musel kvůli technickým potížím odstoupit ze závodu šest kol před jeho koncem.
Stejně jako v kvalifikaci čekaly na jezdce znovu náročné podmínky v podobě deštivého počasí, velmi nízkých teplot a nízké viditelnosti. Na trati bylo tolik vody, že ředitelství závodu předepsalo tři zaváděcí kola!
Wittmann po startu vedení uhájil a budoval si náskok, následován trojicí jezdců Audi Frijnsem, Rockenfellerem a Rastem. Posledně jmenovaný byl ze zástupců Ingolstadtu jednoznačně nejrychlejší a po 15 kolech už jej měl Wittmann přímo za zády.
Rychlostí soupeře, který zvítězil v posledních šesti závodech, se však jezdec BMW nenechal rozhodit a v klíčových okamžicích si dokázal prvenství zabezpečit. Změnit to mohla zastávka v boxech, ale té se Rast už nedočkal, neboť jej v osmadvacátém kole zradila převodovka.
Po Rastově odstoupení už nebyl nikdo, kdo by dokázal Wittmanovi odepřít jeho dvanáctý triumf v DTM, pro který si dojel s téměř čtrnáctisekundovým náskokem před druhým Rockenfellerem. Stupně vítězů zkompletoval s odstupem dalších 21 sekund Frijns.
Raketový start se podařil Glockovi, který se dostal z osmého na páté místo ještě před první zatáčkou. Tam jej ale zastavil kontakt s Rastem. Glock se po kolizi zachránil ukázkovou piruetou a pokračoval v závodě na dvanácté pozici. Cílovou čáru pak proťal jako čtvrtý.
Aston Martin nedokázal zopakovat senzaci z kvalifikace, nicméně si připsal alespoň body za Juncadellovo deváté místo. Ve hře byl ale lepší výsledek. Až do osmého kola Di Resta statečně držel pátou příčku, pak se ale začal propadat a po zastávce v boxech musel kvůli problémům s brzdami vzdát. Tou dobou měl už britský výrobce navíc v garáži také Habsburgův stroj, který zastavila závada na motoru.
Hned dvěma nováčkům se podařilo v prvním závodě bodovat. Podobně jako v kvalifikaci se mezi zelenáči nejlépe dařilo šestému Van Der Lindemu z BMW. Fittipaldi ze zákaznického týmu WRT dojel desátý.
Výsledky závodu (po 34 kolech):
p. | Jezdec | Značka | Tým | Čas/Odstup | Kol |
---|---|---|---|---|---|
1. | Marco WITTMANN | BMW | RMG | 1:03:30.158 | 34 |
2. | Mike ROCKENFELLER | Audi | Phoenix | +13.727 | 34 |
3. | Robin FRIJNS | Audi | Abt Sportsline | +34.681 | 34 |
4. | Timo GLOCK | BMW | RMG | +37.407 | 34 |
5. | Loïc DUVAL | Audi | Phoenix | +1:03.383 | 34 |
6. | Sheldon VAN DER LINDE | BMW | RBM | +1:05.453 | 34 |
7. | Bruno SPENGLER | BMW | RBM | +1:13.886 | 34 |
8. | Nico MÜLLER | Audi | Abt Sportsline | +1:29.780 | 34 |
9. | Daniel JUNCADELLA | Aston Martin | R-Motorsport | +1:30.322 | 34 |
10. | Pietro FITTIPALDI | Audi | WRT | +1:31.873 | 34 |
11. | Jake DENNIS | Aston Martin | R-Motorsport | +1:36.899 | 34 |
12. | Jamie GREEN | Audi | Rosberg | +1 kolo | 33 |
13. | Joel ERIKSSON | BMW | RBM | +1 kolo | 33 |
14. | Philipp ENG | BMW | RBM | +1 kolo | 33 |
15. | Jonathan ABERDEIN | Audi | WRT | +1 kolo | 33 |
16. | René RAST | Audi | Rosberg | +6 kol | 28 |
- | Paul di RESTA | Aston Martin | R-Motorsport | DNF | 17 |
- | Ferdinand von HABSBURG | Aston Martin | R-Motorsport | DNF | 2 |