Rast zvítězil z předposlední řady
Hockenheimring – 2. závod
Víkend kontrastů na Hockenheimringu pokračuje. Při včerejší honbě za vítězstvím zradila Rasta technika a v dnešní kvalifikaci tomu nebylo jinak. Do nedělního závodu tak musel loňský vicemistr startovat až ze 16. místa. O 37 kol později byl korunován vítězem, k čemuž mu pomohly skvělá jízda a překvapivá strategie.
První letošní suchý start ukázal úskalí zákazu ruční brzdy. Zatímco držitel pole position Eng vyrazil raketově vpřed, jeho nejbližší soupeři Wittmann a Frijns se propadli. To Rakušanovi umožnilo utrhnout se od zbytku pole.
V sedmém kole přišel o oba vozy tým Phoenix. Nejprve technika vypověděla službu Rockenfellerovi, chvíli na to vylétl v Sachskurve Duval. Francouzův stroj zůstal uvězněn v kačírku a na trať musel safety car.
Tohoto momentu využili stratégové stáje Rosberg a zavolali Rasta pro nové obutí. Tím se sice propadl až na chvost a měl co dělat, aby stihl následný indy-restart, ale jakmile se znovu začalo závodit, procházel startovním polem jako nůž máslem. Po pěti kolech se mu ve vlásence podařilo předjet Enga a byl první!
Dravě si počínali i jezdci týmu Abt, kteří mezi sebou svedli souboj o zbylá místa na stupních vítězů. Stříbrnou příčku nakonec uhájil Müller, zatímco Frijns posbíral druhé bronzové umístění tohoto víkendu.
BMW ke dvěma kvalifikačním a jednomu závodnímu už další triumf v Hockenheimu nepřidalo a Eng se po slibném začátku musel spokojit se čtvrtým místem.
Nadějně, ba přímo senzačně to vypadalo pro Aston Martin. Dvanáct kol před koncem byl Di Resta v čele závodu, pak jej ale tým v obavách o životnost jeho pneumatik zavolal ke druhé zastávce. Cílem pak bývalý pilot formule 1 projel sedmý. Logo britského výrobce na kapotě měl i nejlepší nováček závodu Dennis na jedenácté příčce.
Zatímco Rast a Di Resta byli v boxové uličce dvakrát v rámci strategie, dva jezdci se po pit lane projeli podruhé v rámci trestu. Green byl penalizován za kolizi s Van der Lindem před Mercedes arénou, Fittipaldi zase za otočení Wittmanna ve vlásence.
291 km/h. Přesně takovou hodnotu měla nejvyšší dosažená rychlost během úvodního závodního víkendu nové generace strojů DTM. Byla naměřena v dnešním závodě jezdci Audi Rockenfellerovi.
Výsledky závodu (po 37 kolech):
p. | Jezdec | Značka | Tým | Čas/Odstup | Kol |
---|---|---|---|---|---|
1. | René RAST | Audi | Rosberg | 58:53.819 | 37 |
2. | Nico MÜLLER | Audi | Abt Sportsline | +11.922 | 37 |
3. | Robin FRIJNS | Audi | Abt Sportsline | +12.184 | 37 |
4. | Philipp ENG | BMW | RBM | +17.952 | 37 |
5. | Bruno SPENGLER | BMW | RBM | +22.769 | 37 |
6. | Timo GLOCK | BMW | RMG | +37.615 | 37 |
7. | Paul di RESTA | Aston Martin | R-Motorsport | +37.920 | 37 |
8. | Marco WITTMANN | BMW | RMG | +44.294 | 37 |
9. | Jamie GREEN | Audi | Rosberg | +47.031 | 37 |
10. | Joel ERIKSSON | BMW | RBM | +49.079 | 37 |
11. | Jake DENNIS | Aston Martin | R-Motorsport | +49.114 | 37 |
12. | Jonathan ABERDEIN | Audi | WRT | +58.396 | 37 |
13. | Ferdinand von HABSBURG | Aston Martin | R-Motorsport | +1:04.833 | 37 |
14. | Sheldon VAN DER LINDE | BMW | RBM | +1:16.566 | 37 |
15. | Pietro FITTIPALDI | Audi | WRT | +1 kolo | 36 |
16. | Daniel JUNCADELLA | Aston Martin | R-Motorsport | +3 kola | 34 |
- | Mike ROCKENFELLER | Audi | Phoenix | 7 | |
- | Loïc DUVAL | Audi | Phoenix | 6 |
Průběžné pořadí šampionátu (2/18): 1. Wittmann 34, 2. Frijns 31, 3. Rast 25, 4. Müller 22, 5. Rockenfeller 20, 6. Glock 20, 7. Spengler 16, 8. Eng 15, 9. Duval 10, 10. Van der Linde…
Sezona pokračuje za dva týdny v belgickém Zolderu.