Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Leclerc měl pocit, že na trati nechal polovinu deflektoru

Leclerc měl pocit, že na trati nechal polovinu deflektoru

Vettel překvapen tak drtivou převahou Mercedesu, ale Ferrari má eso v rukávu

Charles Leclerc dnes odstartuje až z pátého místa, protože ve finálové části kvalifikace byl pomalejší než jezdci Mercedesu, týmový kolega i Max Verstappen z Red Bullu. Obzvláště za to poslední prý nese vinu poškození vozu ve Q2. Monačanovi po kontaktu s obrubníkem odletěly kousky deflektoru a Ferrari se vůz až do konce kvalifikace nepodařilo dát do dobrého stavu.

"Nechápu, jak jsem mohl na obrubníku nechat takový kus vozu. Překvapilo mě to. Měl jsem drobnou nedotáčivost, ale pustil jsem to ven. Myslel jsem si, že tím o nic nepřijdu," přiznal Leclerc. "Bohužel, poškození bylo značné. Byl jsem o něco rychlejší, vůz asi sedl poněkud níže. Odskákal to jeden deflektor, ale myslím, že i druhý byl poškozen. Nebyla to velká chyba, ale malá chyba s velkými následky. Poté byl vůz ještě více nedotáčivý, bez poloviny deflektoru. Snažili jsme se to opravit, ale pocit z vozu už nebyl stejný."

Sebastian Vettel neměl poškozený vůz a byl o 0,2 sekundy pomalejší než Lewis Hamilton, který měl ale trampoty s baterií. Na Valtteriho Bottase ztratil bezmála devět desetin sekundy.

"Nečekali jsme to, ale (již od pátku) bylo vidět, že ohromně ztrácíme v posledním sektoru," řekl Vettel. "Je to poměrně krátký sektor, ale jsou tam hodně pomalé zatáčky. V nich ztrácíme nejvíce."

Zdá se ale, že Ferrari přijalo kvalifikační porážku dříve, než ta vůbec začala a vozy nastavilo nekompromisně na co nejlepší závodní rychlost. Tři desetiny nebo devět, v sobotu je to jedno, pokud to pokaždé znamená start z druhé řady.

"Rozhodně nemůžeme být spokojeni, ale jsem rád, že jsme zvolili určitý postup. Pokusili jsme se o něco odvážného. Něco, co se později vyplatí. Dnes ne, ale snad zítra a i v následujících týdnech," dodal Vettel.

Na rozdíl od jezdců Mercedesu mají Vettel a Leclerc pro závod bokem odloženy dvě sady nepoužitých středně tvrdých pneumatik. Startovat budou na měkkých, takže by se mohli pokusit o dvouzastávkovou strategii. To by byl odvážný krok, protože by riskovali uváznutí za vozy Red Bullu i Haasu. V závěru závodu by se pak museli před mercedesy dostat na trati, která předjížděcím manévrům a agresivním strategiím vůbec nepřeje.

I v důsledku takovýchto strategických her zažil včera Mercedes nejdominantnější sobotu za poslední roky. V procentuálním vyjádření byl Bottas o 1,15 % rychlejší než nejbližší soupeř Mercedesu. Takovou převahu měli stříbrní naposledy v kvalifikaci na VC Velké Británie 2016.