Leclerc zůstává na špici
VC Španělska - 2. trénink
Leclerc zvítězil i ve druhém volném tréninku. V nejlepší trojici mu tentokrát dělali společnost jezdci Mercedesu. Druhý skončil Russell a třetí Hamilton. Pro Bottase skončil kvůli technickým problémům trénink už po třech kolech, i přesto ale obsadil 16. místo. Norris poškodil podlahu a mohl tak odjet pouze šest okruhů.
Před druhým volným tréninkem, který odstartoval v 17:00 hodin, byla teplota vzduchu ještě o něco vyšší než před startem prvního. Bylo naměřeno 30 stupňů. Teplota asfaltu činila 45 stupňů.
Během druhých tréninkových jízd už se v akci představili pouze závodní piloti. První jízdy víkendu tak čekali na Péreze, Čoua a Albona. Ti museli pro první trénink svou sedačku uvolnit. Zatímco Pérez pustil do auta juniora Red Bullu Vipse, Čou rezervního jezdce Alfy Romeo Kubicu a Albon úřadujícího šampiona formule E De Vriese.
Hned poté, co se začala odpočítávat hodina vyhrazená pro druhé tréninkové jízdy, se okruh zaplňoval vozy. Většina pilotů volila pro první jízdy žlutě značenou střední sadu pneumatik. Našly se ale i výjimky, které sáhly po tvrdém obutí. Mezi ně patřili Stroll, Magnussen a Latifi. Ricciardo, Gasly, Alonso a Bottas zůstávali v prvních minutách v garáži.
Albon byl první, kdo zajel měřený čas. Na prvním místě se ale pilot Williamsu ohřál jenom chvíli. Pořadí se totiž velmi rychle přesýpalo. Na dráhu už se mezitím vydali i všichni ostatní piloti, kteří stále vyčkávali v boxech.
Po deseti minutách už měli všichni na kontě alespoň jedno měřené kolo. S časem 1:20,932 vedl Verstappen. Druhý Sainz ztrácel 46 tisícin a třetí Leclerc 63 tisícin.
Bottas sice zvládl zajet měřené kolo, víc už mu ale technika nedovolila. Na konci cílové rovinky totiž odstavil auto kvůli v té době blíže neznámým technickým problémům. Jelikož Bottas se po trávě stihl přesunout na úroveň druhé zatáčky, kde svůj monopost odstavil, nevyvěšovala se červená vlajka, ale pouze byl vyhlášen režim virtuálního zpomalovacího vozu.
Sainz musel na výjezdu ze druhé zatáčky zpomalit kvůli pomalu jedoucímu Albonovi. "Toto bylo nebezpečné, byl uprostřed stopy," stěžoval si pilot Ferrari na thajského závodníka. Mezitím už skončil režim virtuálního zpomalovacího vozu a jezdci mohli opět jezdit na plný plyn.
Vettel se už po osmnácti minutách stal prvním jezdcem, který ve druhém tréninku využil měkké pneumatiky. Norris byl široký na výjezdu z deváté zatáčky a projel se štěrkem. Do vysílačky hlásil, že nejspíše poškodil podlahu.
Krátce po Vettelovi přešli na měkké gumy i další. Po této sadě sáhli i jeho týmový kolega Stroll spolu s piloty Red Bullu Verstappenem a Pérezem. Za chvíli se přidal i Cunoda.
Vettel se svým prvním kolem na měkké sadě posunul na první místo. Zajel čas 1:20,703 a o 229 tisícin pokořil Verstappena. Rozjeté kolo už ale tou dobou měli na měkké sadě i oba piloti Red Bullu...
Pérez ovšem svým prvním pokusem Vettela nepřekonal. Zařadil se na druhé místo a za čtyřnásobným šampionem zaostal o 89 tisícin. Verstappen už ale uspěl. S časem 1:20,006 byl o 697 tisícin rychlejší než Vettel. Pilot Aston Martinu zajel po třech kolech na měkké sadě zpět do boxů.
Na měkkou sadu přezul i Sainz a 33 minut před koncem se k radosti domácích fanoušků dostal na první místo. Jeho čas měl hodnotu 1:19,990. O pár minut později už navíc bylo Ferrari na prvních dvou příčkách. S časem 1:19,670 totiž překonal Sainze Leclerc. Na měkké sadě už tou dobou jezdila většina pilotů.
Piloti Ferrari byli zanedlouho rozděleni - Russellem. Pilot Mercedesu se dostal na druhé místo s časem 1:19,787. Byl vyšetřován incident mezi Strollem a Cunodou ze čtvrté zatáčky, který se odehrál mimo záběry kamer a v němž měl být jeden z jezdců zdržen. Sportovní komisaři ale usoudili, že se není třeba situací dále zabývat.
Dvacet minut před koncem vedl stále Leclerc před Russellem. Na třetí místo se ale dostal Hamilton. Piloti už ovšem postupně přezouvali na tvrdší sady gum. To naznačovalo, že zbytek tréninku bude patřit závodním simulacím a časy se již tak nebudou příliš zlepšovat.
Gasly nebyl spokojen s chováním svého vozu: "Pokaždé, když se dotknu plynu, tak jedu bokem," povzdechl si. Daleko hůře na tom ale byl Norris. Ten se po poškození podlahy výjezdem z trati v deváté zatáčce stále nacházel v boxech. Za celý trénink měl na kontě pouze šest kol na střední sadě pneumatik a ve výsledkové listině figuroval na poslední 20. příčce.
Péreze v závěru zachytily kamery, jak vycestoval v sedmé zatáčce mimo trať. Při závodních simulacích už se časy podle očekávání nezlepšovaly. Vítězem tréninku se tak stal opět Leclerc před jezdci Mercedesu Russellem a Hamiltonem. Alonsovi se podařilo vklínit mezi oba jezdce Red Bullu. Skončil šestý a porazil Péreze. Za zmínku stojí fakt, že Bottas skončil šestnáctý a porazil kromě Norrise, který řešil problémy s podlahou, také Čoua, Albona a Latifiho. Fin přitom odjel jen tři kola na střední sadě.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:19.670 | 28 | |
2. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:19.787 | 0.117 | 26 |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:19.874 | 0.204 | 25 |
4. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:19.990 | 0.320 | 30 |
5. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull | 1:20.006 | 0.336 | 27 |
6. | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1:20.203 | 0.533 | 25 |
7. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull | 1:20.632 | 0.962 | 29 |
8. | Sebastian Vettel | Aston Martin | Mercedes | 1:20.703 | 1.033 | 30 |
9. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:20.745 | 1.075 | 26 |
10. | Mick Schumacher | Haas | Ferrari | 1:20.757 | 1.087 | 24 |
11. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Red Bull | 1:20.917 | 1.247 | 27 |
12. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:21.013 | 1.343 | 24 |
13. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:21.249 | 1.579 | 31 |
14. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull | 1:21.285 | 1.615 | 28 |
15. | Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | 1:21.385 | 1.715 | 21 |
16. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | 1:21.828 | 2.158 | 3 |
17. | Čou Kuan-jü | Alfa Romeo | Ferrari | 1:21.866 | 2.196 | 29 |
18. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:22.319 | 2.649 | 30 |
19. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:23.197 | 3.527 | 24 |
20. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:23.388 | 3.718 | 6 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari